//
کدخبر: ۲۳۹۳۵۸ //

سازمان ملل به مقامات آمریکایی در مورد هک شدن از طرف عربستان هشدار داد

گزارشگر سازمان ملل روز جمعه به جرد کوشنر داماد ترامپ در مورد هک قرار گفتن احتمالی از طرف حکام عربستان سعودی هشدار داد.

سازمان ملل به مقامات آمریکایی در مورد هک شدن از طرف عربستان هشدار داد
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش روزنامه تلگراف، بعد از انتشار خبر هک شدن تلفن همراه جف بزوس مالک شرکت آمازون و نقش احتمالی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در انجام این اقدام، «اگنس کالامارد» گزارشگر سازمان ملل در پیامی هشدار آمیز به جرد کوشنر داماد ترامپ از وی خواست تا هر چه زودتر تلفن همراه خود را عوض کند زیرا وی احتمالاً در معرض خطر هک شدن توسط محمد بن سلمان خواهد بود. 
کالامارد یکی از دو گزارشگر ویژه سازمان ملل که این هفته ولیعهد سعودی را متهم کرد که شخصاً در هک کردن مالک شرکت آمازون دست داشته است از کوشنر خواست تا فوراً اقدامات احتیاطی را انجام دهد. 
وی به سی ان ان گفت: امیدوارم دونالد ترامپ تلفن خود را چک کرده و با بهترین کارشناسان امنیت سایبری تماس بگیرد تا ما بتوانیم به استراتژی و سیاست هک کردن برخی از مقامات رسیدگی کنیم. 
گزارشگر سازمان ملل با ابراز نگرانی عمیق از هک شدن تلفن همراه بزوس در ماه می‌ (خرداد) ‌۲۰۱۸ گفت: هر گونه تحقیقی در این باره باید شامل بررسی «مداخله شخصی، مداوم، مستقیم و چندسالانه ولیعهد سعودی در هدف قرار دادن مخالفانش» نیز باشد.  
کالامارد افزود: اطلاعاتی که ما دریافت کرده‌ایم نشان می‌دهد که ولیعهد سعودی تلاش کرده است تا بزوس را تحت نظر گرفته و بر گزارش‌نویسی واشنگتن پست درباره عربستان تأثیر بگذارد.  
بزوس، مالک روزنامه واشنگتن پست، پس از این که  «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد آل سعود که سال گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، در روزنامه خود مقالات انتقادی علیه نظام حکومتی سعودی‌ها منتشر می‌کرد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۳۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان