//
کدخبر: ۲۳۸۹۴۹ //

جمهوریخواهان در ۱۰ روز ماجرای ترامپ را فیصله می‌دهند

شبکه سی‌ان‌ان در جریان برگزاری نخستین جلسه از دادگاه دونالد ترامپ در مجلس سنا گزارش داد، جمهوریخواهان قصد دارند دادگاه رئیس جمهوری آمریکا را هرچه سریعتر در ۱۰ روز پایان دهند.

جمهوریخواهان در ۱۰ روز ماجرای ترامپ را فیصله می‌دهند
به گزارش فرتاک نیوز،

براساس گزارش روز چهارشنبه این رسانه، « میچ مک کانل » رهبر اکثریت جمهوریخواهان سنا کاملا روشن ساخته که خواهان فیصله دادن به دادگاه ترامپ در کوتاه‌ترین زمان ممکن، حتی پیش از چهارم فوریه (۱۵ بهمن)، موعد آمدن دونالد ترامپ به کنگره برای ایراد نطق سالانه اوست.

بنابر طرح زمان‌بندی پیشنهادی مک کانل که دوشنبه گذشته (۳۰ دی ماه) ارائه شد، این دادگاه می تواند تا اواسط هفته آینده پایان یابد.

این رسانه، دلیل تعجیل مک کانل در پایان دادن به جلسات دادگاه ترامپ را نگرانی و هراس از ایجاد شکاف در میان جامعه آمریکا بخصوص میان جمهوریخواهان بر سر احضار شهودی دانست که تاکنون در مورد ترامپ شهادت نداده‌اند؛‌زیرا طبق تازه‌ترین نظرسنجی سی‌ان‌ان از هر ۱۰ آمریکایی، هفت نفر(۶۹ درصد) از احضار شهود جدید به جلسه استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند.

نخستین جلسه دادگاه ترامپ که شب‌گذشته تا بامداد امروز(چهارشنبه) به وقت واشنگتن به مدت ۱۳ ساعت به طول انجامید، در یک رای‌گیری کاملا حزبی، جمهوریخواهان ۱۱ بار الحاقیه دموکرات‌ها مبنی بر احضار جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا برای دادن شهادت در جلسات دادگاه ترامپ را رد کردند.

نخستین جلسه محکمه استیضاح ترامپ ساعت ۹.۳۰ شامگاه سه‌شنبه به وقت ایران آغاز به کار کرد.

سوء‌استفاده از قدرت و کارشکنی در تحقیقات کنگره دو عنوان اصلی اتهام چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکاست که به پشت گرمی اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا، به اجلاس اقتصادی داووس رفته بود.

میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواهان سنا و متحد رئیس جمهوری، ۳۰ دی‌ماه از قطع‌نامه‌ای مبنی بر ارائه مقررات اساسی برای محاکمه پرده برداشت.

براساس این قطعنامه، مدیران استیضاح مجلس نمایندگان و وکلای کاخ سفید ۲۴ ساعت فرصت طرح مباحث شفاهی دارد و پس از آن دوره‌ای برای پرسش‌های کتبی در نظر گرفته می‌شود.

پیش از محکمه، سناتورها باید درباره این قطعنامه رای‌گیری می‌کردند که با توجه به اکثریت جمهوریخواهان، ۵۱ رای برای تصویب آن دارند و نیازی به آرای دموکرات‌ها و مستقلان نیست.

این مساله البته مانع از ارائه تبصره و اصلاحیه به این قطعنامه نخواهد شد و سناتورها مجازند اصلاحات خود را مطرح کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۸۹۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان