//
کدخبر: ۲۳۸۷۴۶ //

داووس ۲۰۲۰ میزبان چه کسانی است؟

سوئیس اینفو گزارش داد، اگرچه بسیاری از چشم‌ها در داووس سوئیس به افراد سرشناسی مانند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و گرتا تونبرگ فعال محیط زیست دوخته شده اما اجلاس همچنین شاهد حضور افراد متخصصی است که کمتر نام آنها شنیده شده است.

داووس ۲۰۲۰ میزبان چه کسانی است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

براساس گزارش تارنمای سوئیسی، حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر از سیاستمداران از بیش از ۱۱۸ کشور در پنجاهمین اجلاس جهانی در شهر داووس سوئیس حضور خواهند داشت که ۳۰۰ نفر کمتر از تعداد حاضران در نشست سال گذشته است. به گفته سخنگوی مجمع جهانی اقتصاد دلیل این کاهش این است که امسال نشست های بیشتری برگزار می شود و  تمرکز اصلی بر دعوت از روسای کشورها بوده است.

در بین این روسای کشورها،  ۵۰ نفر سران کشورها هستند از جمله ترامپ که آخرین مدعو اضافه شده به فهرست مهمان ها بوده است. در این سفر ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری آمریکا و جرد کوشنر داماد او که هر دو از مشاوران ترامپ هستند، وی را همراهی می کنند.

سوئیس اینفو با اشاره به لغو سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نوشت: این امر امیدها به امکان دیدار مقام های ایرانی و آمریکا را در خاک بی طرف سوئیس برای رفع تنش ها بر باد داد.

گفتنی است سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «با توجه به دعوت رسمی و شخصی انجام شده از محمدجواد ظریف، ایشان کاملا آمادگی داشتند تا امسال در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس شرکت کنند، متاسفانه، تغییر یکطرفه از جانب مجمع جهانی اقتصاد در برنامه‌ریزی که دو طرف بر سر آن توافق کرده بودند (شاید برای رسیدن به همین هدف)، مانع از حضور ظریف شد. یک فرصت برای گفت‌وگو از دست رفت».

 به نوشته سوئیس اینفو، در حالی که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و  ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امسال از حضور در  اجلاس امسال صرف نظر کرده اند، انتظار می رود ولودیمیر زلسنکی رئیس جمهور اوکراین، برهم صالح رئیس جمهور عراق و کری لام رئیس دولت هنگ کنگ در آن حضور داشته باشند.   

سیمونتا سوماروگا رئیس کنفدراسیون سوئیس با اورسلا ون درلاین رئیس جدید کمیسیون اروپا دیدار خواهد کرد تا درباره توافق چارچوب سوئیس اتحادیه اروپا گفت وگو کنند.

دیگر اعضای شورای فدرال سوئیس متشکل از ۷ عضو در اجلاس امسال  شرکت خواهند داشت.

سباستین کورتس صدراعظم اتریش و سانا مارین نخست وزیر فنلاند ۳۳ و  ۳۴ ساله، در این اجلاش شرکت خواهند داشت که متوسط سن شرکت کنندگان در این اجلاس را به عنوان دو نفر از جوان ترین سران کشورها پایین نگه داشته است.

همچنین حدود یک هزار و ۶۸۰ هزار نفر از مقام های تجاری جهان سالن های مرکز گردهمایی این اجلاس را پر خواهند کرد که شامل مدیران عامل شرکت های سرشناسی همچون  نوارتیس (شرکت چندملیتی داروسازی در شهر پازل سوئیس)، شرکت فناوری هایی هواوی، اوبر و کردیت سوئیس (شرکت سوئیسی و چندملیتی خدمات مالی و بانکداری) خواهد بود.

کریسی هافمن دبیرکل  فدراسیون اتحادیه جهانی برای مهارت و خدمات موسوم به یونی گلوبال، کِنت راث مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر و دالیا فریرا ربیو رئیس سازمان بین المللی شفافیت از دیگر شرکت کنندگان در این اجلاس خواهند بود.

اما از غایبان سرشناس اجلاس امسال روسای شرکت های اکسفام و عفو بین الملل هستند.

در فهرست میزبانان امسال نام یک محقق سلول های بنیادی که موفق به دریافت برنده جایزه صلح نوبل شده است نیز رویت می شود.  از دیگر مهمانان ویژه پیتر گابریل و ویلیام موسیقیدان انگلیسی انگلیسی، دیپیکا پادوکن  بازیگر هندی و ونوری کاهیو فیلمساز و نویسنده کنیایی و موسس جنبش (Afrobubblegum)  است که از نسل جدید هنر آفریقایی حمایت می کند.

«اِما تیلینگ» محقق ایرلندی حوزه حیات وحش نیز توضیح خواهد داد که چگونه خفاش ها زندگی طولانی تر وسالم تری دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۸۷۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان