//
کدخبر: ۲۳۷۷۶۷ //

اردوغان: اعزام نیرو به لیبی را آغاز کردیم

اردوغان از آغاز اعزام نیرو به لیبی براساس توافق آنکارا با دولت وفاق ملی این کشور و استفاده از شیوه‌های نظامی و دیپلماتیک برای ایجاد ثبات در لیبی خبر داد.

اردوغان: اعزام نیرو به لیبی را آغاز کردیم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در نشست سالانه ارزیابی عملکرد دولت در کنگره ملی و مرکز فرهنگی در آنکارا گفت: برای حفظ دولت مشروع لیبی و ثبات این کشور نیروی نظامی را اعزام می کنیم. حفظ امنیت ترکیه در خارج از مرزها آغاز می شود. بنابراین تمام امکانات سیاسی، تجاری، انسانی، دیپلماتیک و نظامی خود را برای حفظ ثبات منطقه جغرافیایی جنوب کشورمان بسیج می‌کنیم.

اردوغان گفت: اقدامات ترکیه در مسیر رسیدن به اهداف سال ۲۰۲۳ باعث ناخرسندی برخی‌ شده است. حملات به کشورمان در این روند به گونه‌ای بی نظیر افزایش یافته است.  

وی افزود: برنامه یازدهم توسعه اقتصادی ترکیه در سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ نقشه راه میان‌مدت ماست. این برنامه را با شعار "ارائه تولیدات باارزش‌، تقسیم عادلانه‌تر، ترکیه قدرتمندتر و مرفه‌تر" تهیه ساخته و قدم به قدم با طرح‌های سالانه و سه ماهه اجرایی خواهیم کرد. به عنوان دولتی که با رای مستقیم مردم انتخاب شده، نخستین مسئولیت‌مان پاسخگویی به مردم درباره اقدامات دولت است.

اردوغان تاکید کرد: با هشیاری تمام به ناامید کردن گروه‌هایی که انتظار شکست و زمین خوردن ترکیه را دارند، ادامه خواهیم داد. ما اجازه ندادیم خیابان‌های ترکیه دچار هرج و مرج شود. تسلیم گروه‌های تروریستی نشدیم. میادین شهرها را به کودتاچیان نسپردیم. مانع ایجاد کریدور تروریستی در مرز جنوبی کشورمان شدیم. به مقابله با تهاجم اقتصادی علیه ترکیه نیز پرداختیم. نیروهای مسلح ترکیه سال گذشته ۱۲۵۰ عضو گروه تروریستی پ.ک.ک را از پای درآورده و بسیاری از نقشه‌های خونین آنها را نیز خنثی کردند.

از سوی دیگر، اردوغان از تاسیس کنسولگری‌های جدید در عراق و بازگشایی کنسولگری‌های قدیمی خبر داد وگفت: قصد داریم در نیمه نخست سال جاری سرکنسولگری ترکیه در بصره و موصل را افتتاح کنیم. برای تاسیس سرکنسولگری در نجف و کرکوک در عراق نیز برنامه داریم.

رئیس جمهور ترکیه درباره برنامه‌های اقتصادی کشورش نیز گفت: برنامه یازدهم توسعه اقتصادی ترکیه در سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ نقشه راه میان‌مدت ماست. این برنامه را با شعار «ارائه تولیدات باارزش‌، تقسیم عادلانه‌تر، ترکیه قدرتمندتر و مرفه‌تر» تهیه ساخته و قدم به قدم با طرح‌های سالانه و سه ماهه اجرایی خواهیم کرد. هدف ما اجرای برنامه جدید اقتصادی و کاهش تورم به ۸.۵ درصد در سال جدید و تا پایان این برنامه به ۴.۹ درصد است.  هدف ما دستیابی به رشد اقتصادی ۵ درصدی است؛ یعنی بالاتر از میزان پیش‌بینی بانک جهانی که ۳.۴ درصد بود. همچنین ۴۷۰ هزار نفر از ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۹ برای درمان به ترکیه آمدند. قصد داریم شمار سالانه آنها را ابتدا به ۷۵۰ هزار و سپس به ۱.۵ میلیون نفر برسانیم. «برنامه ملی فضایی» ترکیه را در نیمه نخست امسال اعلام می‌کنیم. قصد داریم فاز دوم مرحله نخست فرودگاه استانبول را در ماه ژوئن به بهره‌برداری برسانیم. امیدواریم در دوره پیشرو فصل جدیدی را در روابط با اتحادیه اروپا آغاز کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۷۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان