//
کدخبر: ۲۳۶۲۱۷ //

آمریکا به شورای امنیت نامه نوشت

آمریکا در نامه‌ای به شورای امنیت، همزمان با دفاع از اقدام تروریستی اخیر ارتش این کشور، مدعی آمادگی برای مذاکره با ایران شده است.

آمریکا به شورای امنیت نامه نوشت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، «کلی کرافت»، نماینده آمریکا در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت مدعی شده که این کشور آماده آغاز گفتگوهای جدی و بدون پیش شرط با ایران با هدف جلوگیری از به خطر افتادن بیشتر صلح و امنیت بین‌المللی است.

در این نامه همچنین آمریکا مدعی شده حادثه اخیر علیه سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد مطابق با اصل ۵۱ منشور سازمان ملل است و آمریکا آماده اقدامات بیشتر در منطقه برای محافظت از منافع و نیروهای خود است.

آمریکا در این نامه همچنین ادعا کرده است که هدف از اقدامات اخیر، بازداشتن ایران از حملات بیشتر و کاهش توانایی ایران بوده است.

بامداد جمعه هفته گذشته پهپادهای آمریکایی با حمله به فرودگاه بغداد، سردار «حاج قاسم سلیمانی» به همراه «ابومهدی مهندس»، مقام ارشد حشدالشعبی و تعداد دیگر از همراهان ایشان را به شهادت رساندند.

این حادثه با نگرانی گسترده در کشورهای غربی بویژه آمریکا روبرو شد و در نهایت به پاسخ متقابل ایران در برابر اقدامات خصمانه آمریکا منجر شد که در نتیجه آن بامداد چهارشنبه، پایگاه‌های نظامی آمریکا هدف موشک‌های بالستیک ایران قرار گرفتند.

حمله موشکی اخیر ایران علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق در واکنش به اقدام تروریستی این کشور علیه «سردار حاج قاسم سلیمانی» و همراهان وی صورت گرفت و به گفته یک منبع آگاه تا کنون ۸۰ کشته از سوی نظامیان آمریکایی برجای گذاشته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۶۲۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان