//
کدخبر: ۲۳۵۲۷۶ //

ائتلاف آمریکایی وقوع دو حمله در نزدیکی پایگاه‌های عراقی را تایید کرد

ائتلاف آمریکایی در ساعات اولیه صبح امروز (یکشنبه) به وقت محلی وقوع دو حمله در نزدیکی دو پایگاه عراقی که میزبان نیروهای ائتلاف آمریکایی هستند، تایید کرد.

ائتلاف آمریکایی وقوع دو حمله در نزدیکی پایگاه‌های عراقی را تایید کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ائتلاف آمریکایی که مدعی مقابله با داعش است در بیانیه‌ای آورد: در این حملات هیچ گونه آسیبی به نیروهای ائتلاف وارد نشد.

در این بیانیه ائتلاف ضمن تاکید بر وقوع دو حمله در نزدیکی پایگاه‌های عراقی میزبان نیروهای آمریکایی آمده است: هیچ یک از تاسیسات ائتلاف و نیروهای آن آسیبی ندیدند اما این دو حمله احتمالا زخمی‌هایی در بین غیرنظامیان عراقی بر جای گذاشته باشند.

طبق این بیانیه، راس ساعت ۱۹:۴۶ به وقت محلی منطقه بین‌المللی هدف حملات غیرمستقیم قرار گرفت که تاسیسات ائتلاف آسیبی ندیدند.

در ادامه این بیانیه آمده است، راس ساعت ۱۹:۵۰ نیز تعدادی راکت به نزدیکی پایگاه هوایی "بلد" اصابت کرد.

ائتلاف در عین حال آنچه درباره حملات به مرکز عملیات این ائتلاف در نزدیکی موصل منتشر شده را رد کرد.

به گفته این ائتلاف، نیروهای امنیتی عراق در حال تحقیق درباره این حملات هستند.

کلنل مایلز کاگینز در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: عصر چهارم ژانویه دو حمله راکتی به دو پایگاه عراقی در بغداد و پایگاه بلد صورت گرفت که در مجموع تعداد حملات در دو ماه گذشته را به ۱۳ حمله می‌رساند.

پیشتر ارتش عراق اصابت چندین راکت به داخل منطقه به شدت محافظت شده الخضرا (سبز) و محله الجادریه در بغداد و پایگاه هوایی "بلد" را اعلام کرده بود.

ارتش عراق در بیانیه خود آورد: چندین راکت به میدان مراسم‌ها و منطقه الجادریه در بغداد و پایگاه هوایی "بلد" در استان صلاح‌ الدین اصابت کرد که خسارات جانی نداشت.

به گفته یک مقام یگان ویژه در داخل منطقه سبز، موشک کاتیوشا به میدان برگزاری مراسم‌ها اصابت کرد، در همین حال صدای انفجار دومی در منطقه الجادریه در همجواری منطقه الخضرا در مرکز بغداد شنیده شد که بر اثر آن سه غیرنظامی جراحت‌هایی برداشتند.

همچنین یک فروند موشک کاتیوشا به پایگاه هوایی "بلد" در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال بغداد اصابت کرد.

سفارت آمریکا نیز در پی شنیده شدن این دو انفجار آژیرهای خطر را به صدا درآورد و نیروهای عراقی مسیرهای منتهی به محل سفارت را بستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۵۲۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان