//
کدخبر: ۲۳۵۰۱۵ //

سفارت ایران در ایتالیا: جامعه جهانی اقدام آمریکا را محکوم کند

سفارت ایران در ایتالیا با صدور بیانیه‌ای درباره ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» از شخصیت ها، اندیشمندان، سیاستمداران، سازمان‌ها و رسانه‌های جمعی این کشور خواست با محکوم کرد این اقدام ترویستی امریکا، در جهت تقویت مشروعیت نظام بین الملل و مقابله با یک جانبه‌گرایی گام بردارند.

سفارت ایران در ایتالیا: جامعه جهانی اقدام آمریکا را محکوم کند
به گزارش فرتاک نیوز،

این بیانیه می‌افزاید: دولت امریکا در عملیاتی تروریستی، ضمن نقض حاکمیت عراق بامداد روز جمعه ۱۳ دیماه ۱۳۹۸ در اقدامی جنگ طلبانه و غیر قانونی با حمله به کاروان حامل سردار سپهبد قاسم سلیمانی، سردار بزرگ و فداکار جمهوری اسلامی ایران که سال ها تلاش خستگی ناپذیری را برای مبارزه با گروه های تروریستی ازجمله داعش، جبهه النصره و القاعده معطوف داشت، ایشان را به همراه جمعی از مقامات نظامی عراقی به شهادت رساند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سردار قاسم سلیمانی در سالهای اخیر فرماندهی عملیات علیه نیروهای ترویستی در منطقه از جمله داعش در عراق و سوریه را بر عهده داشته و مهمترین عامل نجات عراق از تهدید داعش و پایان دهنده به حیات این گروه تروریستی بود. ایشان چهره بین المللی مبارزه علیه ناامنی و بی ثباتی درمنطقه بود و به اذعان بسیاری از اندیشمندان امریکایی و اروپایی نقش بسیار تعیین کننده درمبارزه با داعش در کل  منطقه و بویژه درعراق داشت.

این بیانیه می افزاید، این اقدام جنایتکارانه و تروریستی بار دیگر ادعای دروغین صلح طلبی آمریکا در منطقه را آشکار کرد. امریکا که با در پیش گرفتن فشار حداکثری منطقه را در ناامنی فروبرده است، با اقدام اخیر خود که با نقض قوانین و مقررات بین المللی و در شکل  جنایتی تروریستی صورت گرفت ، منطقه را در آستانه جنگ واقعی قرار داده است. همانگونه که امریکا مسئولیت عواقب اقدامات تنش زا در منطقه را بر عهده دارد مسئولیت وقوع هرگونه درگیری نظامی و  پیامدهای حقوقی، سیاسی و امنیتی آن نیز متوجه امریکا می باشد.

در این بیانیه آمده است: اقدام اخیر امریکا عملی تروریستی ، غیر قانونی، یکجانبه و و عاملی برای تشدید ناامنی در غرب آسیا وجهان خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی ، حق خود را برای پاسخ قاطع به اقدامات جنگ طلبانه امریکا محفوظ می دارد.

سفارت کشورمان ضمن محکومیت شدید اقدام تروریسیتی امریکا، تاکید کرد مقابله با اقدامات خودسرانه و یکجانبه  و برخلاف معیارهای جهانی امریکا که می‌تواند خطراتی را متوجه منطقه و صلح جهانی نماید بر عهده همه کشورها و ملت های صلح طلب در جهان می باشد. بی تردید سکوت در برابر این اقدامات خشونت زا می تواند موجب نادیده گرفتن بیشتر قوانین و مقررات بین المللی از سوی امریکا و تهدید هرچه بیشتر صلح جهان شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۵۰۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان