//
کدخبر: ۲۳۴۸۳۹ //

وزیر دفاع آمریکا عراق را به حمله پیشدستانه تهدید کرد

وزیر دفاع آمریکا با این ادعا که نیروهای مردمی عراق قصد حملات دیگری به نیروهای و منافع واشنگتن دارند، این کشور را تهدید به حمله پیشدستانه کرد.

وزیر دفاع آمریکا عراق را به حمله پیشدستانه تهدید کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه افزود که دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده متعهد به دفاع از نیروها، منافع و متحدان واشنگتن در منطقه و همچنین مقابله با ایران است.

اسپر با این ادعا نیروهای عراقی تحت حمایت ایران قصد حملات دیگری به نیروها و منافع آمریکا در این کشور دارند، افزود: ما برای تضمین دفاع از این منافع، یا واکنش نشان می‌دهیم یا اقدام پیشدستانه می‌کنیم.

رییس پنتاگون همچنین مدعی شد که همه گروه‌های عراقی که به منافع آمریکا در این کشور حمله می‌کنند، تحت حمایت و هدایت ایران هستند.

آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای‌اش همواره نسبت به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در صحنه سیاسی عراق بدبین بوده و در بزنگاه‌های مهم کوشیده‌اند زمینه این نفوذ و نقش‌آفرینی را محدود کنند.

هواپیماهای آمریکایی یکشنبه شب گذشته مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را بمباران کردند که در نتیجه ۲۵ نفر شهید و ۵۱ نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی به خاک عراق، اعلام کرد که نیروهای آن‌ها حملات دقیقی به پنج مقر و تأسیسات متعلق به گردان‌های الحشد الشعبی در خاک عراق و سوریه انجام دادند.  

حمله آمریکا به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی عراق، موجی از خشم و عصبانیت مردم این کشور را برانگیخت؛ به طوری که معترضان روز سه‌شنبه پس از تشییع پیکرهای قربانیان این حادثه با نصب پرچم گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی بر دیوارهای سفارت آمریکا، پرچم این کشور را آتش زدند و با سر دادن شعارهای ضدآمریکایی، خواستار بسته شدن این سفارتخانه و اخراج سفیر آن شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۸۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان