//
کدخبر: ۲۳۳۹۱۶ //

وحشت نماینده مجلس آمریکا از اتحاد دریایی ایران، چین و روسیه

عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس آمریکا گفت اتحاد دریایی ایران، روسیه و چین خطرناک است و نباید به سادگی از پیامدهای رزمایش مشترک دریایی این سه کشور در اقیانوس هند گذشت.

وحشت نماینده مجلس آمریکا از اتحاد دریایی ایران، چین و روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

"جیم بنکز" نماینده جمهوریخواه و عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به تلویزیون فاکس نیوز گفت حضور چین در کنار ایران، زنگ خطری برای آمریکاست و فشار حداکثری به ایران باید ادامه یابد، زیرا موفق بوده است.

وی درباره رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین افزود: نیروی دریایی هیچ یک از این سه کشور به تنهایی قابلیت رویارویی با توان نیروی دریایی ایالات متحده را ندارند اما گردهم آمدن ناوگان آنها در کنار یکدیگر برای یک رزمایش تحریک کننده، توانی فراتر از ناوگان ما خواهد داشت. ما نباید به سادگی از این کنار این موضوع بگذریم.

این نماینده کنگره در پاسخ به پرسش خبرنگار فاکس نیوز درباره حضور ناوگان چین در این رزمایش اظهار کرد این مثالی از اقدام چین برای قرار گرفتن در کنار بازیگرانی همچون ایران است که او بسیار خطرناک توصیف کرد.

بنکز مدعی شد: ایران مسئول احتمالی حمله دیروز به نیروهای آمریکایی در عراق و مرگ یک آمریکایی و مجروح شدن دیگران در آن است. اینکه چین خود را با ایران متحد کند، بسیار هشدار دهنده است.

وی بدون اشاره به دستان خالی ترامپ در سیاست خارجی و بی تاثیر بدون هدف فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی که انزوای ایران بود، ادعا کرد: ترامپ چون باراک اوباما به ایران امتیاز نخواهد داد و در برابر تهران خواهد ایستاد.

در این زمان، خبرنگار فاکس نیوز به وی یادآور شد: دولت ترامپ هیچ کاری در برابر سرنگون کردن پهپاد آمریکایی و هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی عربستان نکرد. این هم امتیاز دادن است، نیست؟

این نماینده جمهوریخواه پاسخ داد: نه اینطور نیست. ما تحریم های جدی علیه ایران وضع کرده ایم که اقتصاد ایران را فلج کرده است. ایران برای خارج شدن از این تحریم ها دست و پا می زند. فشار حداکثری علیه ایران در حال پیشرفت است.

خبرنگار فاکس نیوز با دلخوری گفت: ولی تحریم نمی تواند پاسخ کشته شدن شهروندان آمریکایی در عراق باشد! این ادعا که فشار حداکثری علیه ایران دارد جواب می دهد، سوال برانگیز است.

رزمایش  مشترک ایران،‌ روسیه و چین که از  جمعه، ششم دی، آغاز شد و چهار روز ادامه دارد، بخشی از شمال اقیانوس هند را در بر می‌گیرد. در این رزمایش، دریانوردان روسی، ایرانی و چینی سناریوهایی را برای جستجو و رهاسازی کشتی‌های اسیر شده توسط دزدان دریایی، برپایی مانور مشترک، کمک به کشتی‌ها در هنگام خطر و عملیات ضد تروریستی تمرین می‌کنند.

این نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که جمهوری اسلامی ایران رزمایش مشترکی با دو قدرت دریایی بزرگ جهان و در چنین سطحی برگزار می‌کند و قطعا کشورهایی که از نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی نزدیکی بیشتری با هم دارند، دست به دست هم می‌دهند تا برقراری امنیت و جمعی بودن آن میسر شود.

به گفته سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران این رزمایش جهت تقویت و افزایش تجربه در امنیت تجارت بین المللی در این منطقه برگزار می‌شود. وی تبادل تجربه امنیت در میان کشورهای ایران،  روسیه و چین و مقابله با تروریسم و دزدی دریایی را از دیگر اهداف این رزمایش عنوان کرد و گفت: پیامدهای امنیتی این رزمایش برای کل کشورهای جهان خواهد بود و ثبات امنیتی را در پی خواهد داشت. هدف دیگر این رزمایش کسب و تبادل تجربه در حوزه عملیات امداد و نجات برای حوادث دریایی است که از زمان شروع این رزمایش نیز انجام می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۹۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان