//
کدخبر: ۲۳۳۰۵۳ //

ترکیه: رویکرد ما در قبال سوریه و لیبی ثابت می‌ماند

معاون رئیس‌جمهوری ترکیه ادعا کرد: به تلاش برای برقراری صلح در سوریه و اجرای توافق همکاری نظامی و دریایی با لیبی ادامه خواهیم کرد.

ترکیه: رویکرد ما در قبال سوریه و لیبی ثابت می‌ماند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری آناتولی، فواد اوکتای، معاون رئیس‌جمهوری ترکیه طی سخنانی در بیست و چهارمین مراسم اهدای جوایز مسابقات بین‌المللی تصاویر خبری «Zoom» در فرهنگسرای «نشاط‌ ارتاش» آنکارا گفت: ترکیه نه از موضع مبتنی بر ایجاد صلح در سوریه و از توافق با لیبی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی درباره مبارزه نیروهای نظامی و امنیتی با پدیده تروریسم در داخل و خارج از ترکیه نیز اظهار کرد: مخالفان ما می‌خواهند با اعمال تحریم مانع عملیات ضد تروریستی ترکیه شوند. ما با هویت افرادی که از آن سوی مرزها به کشورمان حمله و زندگی و امنیت شهروندان را تهدید می‌کنند کاری نداریم.

اوکتای تاکید کرد: قصد ترکیه شناسایی عوامل پشت پرده این تروریست‌هاست. ما با هرکسی که حامی این کانون‌های تروریسم باشد مبارزه خواهیم کرد. تروریسم همانند بومرنگی به مرکز اصلی خود بازمی‌گردد.

معاون رئیس‌جمهوری ترکیه در مورد تحولات دریای مدیترانه نیز تصریح کرد: ما حق داریم درباره مرزها و حوزه دریایی مشترک ترکیه با همسایگان تصمیم بگیریم. به منظور ثبات در منطقه، همکاری نظامی لازم را انجام می‌دهیم. تمام اقدامات مطابق قوانین بین‌المللی و حقوق حاکمیت است.

گفتنی است شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه ۲۷ نوامبر امسال به منظور دفاع از حقوق دو کشور طبق قوانین بین‌المللی دو توافق‌نامه دریایی و همکاری امنیتی و نظامی امضا کردند.

این توافق‌نامه مطابق با قوانین بین‌المللی از جمله مفاد مربوط به کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق دریایی است و مانع انجام هرگونه رفتار خودسرانه در قلمروی آبی لیبی و ترکیه در مدیترانه خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۰۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان