//
کدخبر: ۲۳۲۸۹۶ //
در ترکیه اتفاق افتاد؛

بازداشت یک شهردار دیگر به اتهام ارتباط با «پ‌ک‌ک»

خبرگزاری رسمی ترکیه گزارش داد که نیروهای امنیتی این کشور منطقه «سور» را به اتهام ارتباط با «پ‌ک‌ک» و همچنین توهین به دولت و ملت ترکیه بازداشت کردند.

بازداشت یک شهردار دیگر به اتهام ارتباط با «پ‌ک‌ک»
به گزارش فرتاک نیوز،

«آناتولی» روز دوشنبه به نقل از منابع امنیتی از بازداشت شهردار یکی از مناطق کردنشین ترکیه به اتهام ارتباط با گروه «پ‌ک‌ک» خبر داد.

بر اساس این گزارش، «فیمه فیلیز بولوتکین» شهردار منطقه «سور» استان «دیاربکر» واقع در جنوب شرق ترکیه امروز به اتهام عضویت در پ‌ک‌ک از سمت خود تعلیق و سپس بازداشت شده است.

بولوتکین که عضو حزب معارض «دموکراتیک خلق» است، همچنین به انتشار تبلیغات و مطالب «گروه‌های تروریستی» و «توهین به دولت و ملت ترکیه» متهم شده است.

یکی دیگر از اتهامات این فرد، شرکت در مراسم تشییع جنازه چند نفر از اعضا و فرماندهان ارشد پ‌ک‌ک است. وی پیش از این هم به ۱۰ ماه حبس محکوم شده بود.

دولت ترکیه پیش از این هم شمار زیادی از شهرداران و مقام‌های ارشد شهرهای کردنشین را با اتهاماتی مشابه برکنار و بعضا بازداشت کرده است.

آنکارا پ‌ک‌ک را گروهی تروریستی می‌داند و سال‌هاست که با این گروه در حال جنگ است. این درگیری‌ها در سال‌های اخیر با اعلام پایان آتش‌بس میان ترکیه و پ‌ک‌ک بار دیگر شدت گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۸۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان