//
کدخبر: ۲۳۲۶۲۷ //

تبلیغ امارات برای عادی سازی روابط با اسرائیل و استقبال نتانیاهو

وزیر خارجه امارات در توییتر مقاله‌ مجله انگلیسی The Spectator تحت عنوان "اصلاح اسلام... ائتلاف عربی - اسرائیلی در خاورمیانه در حال شکل گرفتن" را منتشر کرده که نتانیاهو نیز در توییتی در واکنش به آن نوشته است، "زمان تحقق صلح و عادی سازی روابط فرا رسیده است".

تبلیغ امارات برای عادی سازی روابط با اسرائیل و استقبال نتانیاهو
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از سایت شبکه المیادین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات توییت‌هایی را در راستای عادی سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی و اسلامی در توییتر رد و بدل کردند.

نتانیاهو با بازنشر کردن توییت وزیر خارجه امارات در حساب کاربری خود نسبت به هماهنگی بین اسرائیل و برخی کشورهای عربی ابراز خرسندی کرد.

بن زاید مقاله‌ مجله The Spectator را منتشر کرده بود که واکنش نتانیاهو را به همراه داشت. نتانیاهو در این باره نوشت: از نزدیک شدن روابط اسرائیل و کشورهای عربی که در جریان است، استقبال می‌کنم، زمان آن رسیده که عادی سازی روابط و صلح محقق شود.

بن زاید با دعوت به عادی سازی روابط با اسرائیل با ترویج این مقاله با موجی از عصبانیت و خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.

واکنش‌های تندی به شخص وزیر خارجه از سوی فعالان صورت گرفته آنها سیاست‌های عربستان و ابوظبی با هدف عادی سازی روابط با اشغالگران و نابودی مساله فلسطین را محکوم کردند.

اسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل نیز در واکنش به توییت بن زاید ضمن تشکر از او نوشت: الان بهترین زمان برای قدم برداشتن به سمت توافقنامه عدم درگیری و جنگ و همکاری دو جانبه بین اسرائیل و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است.

در مقابل محمد سعود، فعال و وبلاگ نویس سعودی که به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مقامات اسرائیلی ملاقات کرده است در واکنش به نتانیاهو نوشته‌ است: جناب نخست وزیر امروز، روز بزرگی است که شاخصه‌های صلح در حال مشاهده شدن هستند، بله ملت‌های ما به لطف اراده همگی ما مستحق بهترین‌ها بوده و صلح بین اسرائیل و کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) برقرار خواهد شد، بله به روابط دیپلماتیک بین دولت‌های ما.

قابل ذکر است اسرائیل در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ که در سال آینده میلادی در دبی برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۶۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان