//
کدخبر: ۲۳۲۴۳۵ //

جمع‌آوری امضا در پارلمان برای عزل رئیس‌جمهوری عراق

فراکسیون پارلمانی "صادقون" از جمع‌آوری امضاهایی برای عزل رئیس‌جمهوری عراق به اتهام "خیانت، زیر پا گذاشتن سوگند و نقض قانون اساسی" خبر داد.

جمع‌آوری امضا در پارلمان برای عزل رئیس‌جمهوری عراق
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از سایت شبکه المیادین، فراکسیون "صادقون" وابسته به گروه "عصائب اهل الحق" برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق را به این مساله متهم کرده که به جای اجرای قانون اساسی حامی سهمیه‌بندی شده است.

عدی عواد،‌ یکی از نمایندگان این فراکسیون از جمع‌آوری امضاهایی برای عزل برهم صالح از پست ریاست‌جمهوری به اتهامات مذکور خبر داد و گفت، رئیس‌جمهوری سوگند خود را زیر پا گذاشته، مرتکب جرم شده و به زمان‌بندی‌های قانون اساسی احترامی نمی‌گذارد.

وی تصریح کرد، وظیفه اصلی رئیس‌جمهوری حمایت از قانون اساسی و جایگاه آن است.

در متن ماده ۶۱ قانون اساسی آمده است، پارلمان می‌تواند با اکثریت مطلق اعضا رئیس‌جمهوری را بعد از اینکه از سوی دادگاه عالی فدرال به ارتکاب جرم یا نقض قانون اساسی یا خیانت بزرگ و زیر پا گذاشتن سوگند قانونی خود محکوم شود، عزل کند.

برهم صالح مکلف کردن نامزدی برای تشکیل دولت را به فردا (یکشنبه) موکول کرده زیرا گروه‌های سیاسی و تظاهرکنندگان هنوز بر سر نامی برای پست نخست وزیری توافق نکرده‌اند، این درحالی است که مهلت قانونی برای معرفی نامزد نخست وزیری به پایان رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۴۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان