//
کدخبر: ۲۳۰۹۶۰ //

سازمان ملل خواستار تسریع در فرایند سیاسی حل بحران یمن شد

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، از رهبران جنگ در یمن خواست تا به امیدشان برای پیروزی نظامی در این درگیری پایان دهند و به حرکت در مسیر راه حل سیاسی، سرعت بخشند.

سازمان ملل خواستار تسریع در فرایند سیاسی حل بحران یمن شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مارتین گریفیث روز جمعه با انتشار کلیپ ویدئویی افزود: در اینکه باید به سرعت به سمت یک راه حل سیاسی برای این جنگ برویم، هیچ بحث و جدلی نیست. مردم و خانواده‌ها هر روز از تاثیرات این درگیری، رنج می برند.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که فرزندانشان به مدت پنج سال است به مدرسه نرفته‌اند؛ خانواده‌هایی که برای دستیابی روزانه به یک بشقاب غذا تقلا می کنند. این به ما خواهد گفت که نیازمند یک راه حل سیاسی هستیم و نباید نسبت به آن تردید کنیم.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن اضافه کرد: حرکت از جنگ به صلح، نیازمند آن است کسانی که رهبری جنگ را برعهده دارند، به امیدشان از پیروزی نظامی بر آنچه دشمنانشان می دانند، پایان دهند بلکه آنها را بخشی از آینده بدانند.

گریفیث تصریح کرد: آنچه که من نسبت به رویدادهای یمن امید دارم، این است که سرانجام در یمن شاهد باشیم کسانی که فکر و دلشان در تصمیم برای جنگ است، به ایجاد صلح متمایل شوند.

ژانگ جون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد هم روز پنج شنبه بر پیگیری فرایند سیاسی برای حل بحران یمن تاکید کرد و گفت هیچ کشور یا بازیگری نمی‌تواند به نیابت از یمنی‌ها سخن بگوید.

سازمان ملل متحد شرایط انسانی در یمن را که در طول پنج سال جنگ و تجاوز ائتلاف به سرکردگی سعودی رخ داده است، بدترین بحران انسانی در جهان دانسته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۹۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان