//
کدخبر: ۲۳۰۹۰۵ //

ادامه اعتصابات گسترده در فرانسه در نهمین روز متوالی

اعتصابات گسترده فرانسه امروز جمعه در نهمین روز متوالی پیگیری شد.

ادامه اعتصابات گسترده در فرانسه در نهمین روز متوالی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از آسوشیتدپرس،  امروز جمعه اعتراض و اعتصاب سراسری کارکنان دولت در فرانسه وارد نهمین روز خود شد.

این اعتصابات از آن روز برگزار می شود که کارکنان دولت خواستار حذف طرح اصلاح قانون بازنشستگی این کشور هستند. لوران برن، دبیر سندیکای کارکنان راه آهن فرانسه، دولت را تهدیدکرد در صورت اصرار دولت مبنی بر اصلاح قانون بازنشستگی، قطارهای کشور در روز کریسمس از کار می ایستند.

با این حال آمارها نشان می دهند که تعداد کارکنان اعتصاب کننده در 9 روز اخیر با ریزش مواجه شده است. البته هم چنان ۶۷ درصد لوکومتیورانان و رانندگان قطار در اعتصاب هستند.

مارین لوپن، رهبر راستگرایان افراطی که با سخنرانی های «پوپولیستی» در سال های اخیر بسیاری از کارگران و اقشار فقیر جامعه را با خود همراه کرده است از اعتصاب کنندگان خواسته تا برای سال نو از اعتصاب دست بکشند. این موضع انتقادات فراوان سندیکاهای کارگری را به همراه داشته است.

این در حالی است که از امروز جمعه، اعتصاب کارگران چهار پالایشگاه نگرانی های فراوانی برای دولت ایجاد کرده است. کارگران پالایشگاه توتال در نرماندی، لاورا در بوش دو رون، توتال در بوش دو رون و «گرانپویی» در ایل دو فرانس با اعتصاب کارآمدی این پالایشگاه ها را تا حد زیادی از کارانداخته اند. اعتصاب در این پالایشگاه ها باعث شده است تا ۱.۶درصد از پمپ بنزین های فرانسه با کمبود توزیع در بنزین و یا گازوئیل مواجه شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۹۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان