//
کدخبر: ۲۳۰۸۲۲ //

رزمایش مشترک ضد تروریسم سازمان همکاری شانگهای برگزار شد

سومین دوره رزمایش مشترک ضد تروریسم سایبری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با حضور نمایندگان نهادهای ضد تروریسم ۸ عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای و نمایندگان کمیته اجرایی نهادهای ضد تروریسم منطقه‌ ای روزهای پنجشنبه و جمعه در شیامن واقع در استان فوجیان چین برگزار شد.

رزمایش مشترک ضد تروریسم سازمان همکاری شانگهای برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 این رزمایش با هدف افزایش اعتماد متقابل و سنجش سطح آمادگی نهادهای ضد تروریسم منطقه‌ای در مبارزه با تروریسم سایبری، تبادل اطلاعات و هماهنگ سازی عملیات برگزار شده است.

«یوگنی سیسیوف» مدیر بخش اجرایی اداره مبارزه با تروریسم سازمان همکاری شانگهای در این ارتباط گفت: در این رزمایش قوانین، مقررات، روند کار و فناوری و توانایی اجرایی نهادهای مسئول عضو سازمان همکاری شانگهای در کشف، دفع و سرکوب فعالیت های سایبری تروریسم بررسی شد.

وی گفت: کشورهای شرکت کننده در این رزمایش به تبادل تجربه پرداخته و بیش از پیش توانایی کشورهای عضو این سازمان در مبارزه مشترک با تروریسم مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام سازمان همکاری های شانگهای افزود: برگزاری چنین رزمایشی برای مقابله موثر با چالش های جدید امنیتی کنونی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین ‌المللی است که در ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی در شهر «شانگهای» تاسیس شد.

چین، روسیه، هند، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان از اعضای اصلی این سازمان و جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس نیز از اعضای ناظر این سازمان هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۸۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان