//
کدخبر: ۲۳۰۷۱۹ //

یمن| اقدام جدید امارات علیه ارتش منصورهادی

استاندار شبوه یمن درباره قصد جدید امارات برای هدف قراردادن نیروهای ارتش وابسته به دولت مستعفی یمن و امنیت آنها هشدار داد.

 یمن| اقدام جدید امارات علیه ارتش منصورهادی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خلیج‌آنلاین طالب محمد صالح بن عدیو استاندار شبوه یمن با هشدار درباره تشدید اوضاع در این استان٬ از عبد ربه منصورهادی رئیس‌جمهور فراری یمن خواست تا جلوی تحرکات نیروهای اماراتی ضد ارتش یمن را بگیرد.

استاندار شبوه طی یادداشتی رسمی به منصور هادی تاکید کرد که بالگرد آپاچی اماراتی در نزدیکی یکی از اردوگاه‌های نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن در جنوب این استان فرود آمده است.

وی تصریح کرد که این بالگرد حامل نیروهای اماراتی از تاسیسات گازی منطقه بلحاف استان شبوه عبور کرده و به اردوگاه العلم در جنوب این استان رسید.

بن‌عدیو خاطرنشان کرد که نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن٬ به نیروهای اماراتی اجازه تحرک داده‌اند؛ اما این اقدام امارات توسط بالگرد آپاچی خود با عبور از موانع امنیتی ارتش وابسته به دولت خودخوانده منصورهادی ٬ اقدامی در جهت تحریک نیروهای این ارتش به شمار می‌آید.

استاندار شبوه درباره قصد جدید نیروهای اماراتی برای مورد هدف قرار دادن ارتش وابسته به دولت مستعفی یمن وامنیت آن هشدار داد.

جنگنده‌های اماراتی در آگوست گذشته٬ نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن را در شرق عدن بمباران کردند که این امر منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 300 تن از نیروهای منصور هادی شد.

نیروهای وابسته به دولت خودخوانده عبدربه منصورهادی بر مناطق زیادی از استان شبوه تسلط دارند؛ اما نیروهای اماراتی هنوز هم در برخی مناطق حیاتی این استان مانند اردوگاه العلم و تاسیسات گازی منطقه بلحاف اردو می‌زنند.

جنگ یمن که از 5 سال گذشته آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد٬ به شکل قابل‌توجهی منجر به بدتر شدن اوضاع این کشور شده و بسیاری از مردم آن را نیازمند به کمک‌های بشردوستانه کرده است و مداخله ائتلافی جنگی به فرماندهی عربستان و امارات دریمن٬ میلیون‌ها نفر از مردم این کشور را به گرسنگی کشانده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۷۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان