//
کدخبر: ۲۳۰۳۱۱ //

فرانسه ایستاد

در بحبوحه ناکامی دولت فرانسه برای توافق با رهبران اتحادیه‌های کارگری بر سر طرح‌های جنجالی امانوئل ماکرون برای بازنشستگی، این اتحادیه‌ها به تمدید اعتصاب رای مثبت دادند.

فرانسه ایستاد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری آناتولی، اتحادیه‌های فرانسه از معلمان، پزشکان و دیگر کارمندان بخش دولتی خواسته‌اند تا امروز (سه‌شنبه) اعتصاب کنند چرا که ژان پل دولوآ، وزیر و کمیسیونر عالی مسوول اصلاح بازنشستگی و رهبران اتحادیه کارگری نتوانستند به نتیجه برسند.

به گفته دولوآ، رایزنی‌ها و نه مذاکرات درباره اصلاحات، متوقف نشده است و در سال ۲۰۲۰ ادامه خواهند داشت. او جزئیاتی از رایزنی خودش با رهبران اتحادیه‌ کارگری درباره اصلاحات ارائه نکرد و گفت نخست‌وزیر فرانسه فردا (چهارشنبه) درباره پروژه اصلاحات توضیحاتی ارائه می‌دهد.    

در پنجمین روز اعتراضات سراسری در فرانسه علیه طرح‌های اصلاحی دولت ترافیک برخی شهرها فلج‌کننده شد. در پاریس و حومه مترو و اتوبوس‌های شهری از کار افتادند و طول خودروهایی که در ترافیک ماندند ۶۰۰ کیلومتر تخمین زده شد. پنج روز است که شهروندان فرانسه علیه "اصلاح قانون بازنشستگی" و تغییر قوانین و مقرراتی که اطلاعات کمی درباره آن‌ها منتشر شده، دست به حرکات اعتراضی گوناگون می‌زنند.

روز دوشنبه (نهم دسامبر) اعتصابات و تظاهرات در بسیاری از شهرها به شدت روزهای قبل ادامه داشت. بیش از همه ترافیک کلان‌شهر پاریس و حومه زیر فشار اعتصاب کارکنان شرکت حمل و نقل مسافران شهری فلج شده بود. مجموع مسیرهایی که در پاریس و حومه با ترافیک سنگین و سرعت لاک‌پشتی خودروها مواجه شدند ۶۰۰ دو برابر حالت عادی به‌ شمار می‌رفت.

علت این امر کاهش شمار متروها، اتوبوس‌ها و قطارهای بین‌شهری است. به گفته سخنگوی راه‌آهن دولتی، حدود ۲۰ درصد قطارهای پرسرعت TGV فعال بودند و مابقی به علت اعتصاب کارکنان خدمات ارائه نمی‌کردند.

روز دوشنبه سندیکاها برای اعتراضات گسترده در امروز فراخوان دادند. قرار است ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه فردا طرح‌های دولت برای اصلاحات اداری و قانون بازنشستگی را معرفی کند. این اصلاحات یکی از پروژه‌های اصلی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه است. هیات دولت فرانسه معتقد است که سیستم بازنشستگی فعلی ناعادلانه است و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. سندیکاها از اینکه دولت با طرح‌های اصلاحی حقوق مزدبگیران را محدود کند ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۳۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان