//
کدخبر: ۲۲۸۹۶۹ //

مدیر کل جدید آژانس: هنوز از ایران پاسخ رضایت‌بخش دریافت نکرده‌ایم

مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران هنوز در مورد ادعای کشف ذرات اورانیوم، پاسخی قانع‌کننده ارائه نکرده است.

مدیر کل جدید آژانس: هنوز از ایران پاسخ رضایت‌بخش دریافت نکرده‌ایم
به گزارش فرتاک نیوز،

«رافائل گروسی» مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه مدعی شد که تهران هنوز به ادعاهای مطرح‌شده در خصوص کشف ذرات اعلام‌نشده اورانیوم، پاسخ قانع‌کننده‌ای به این نهاد نداده است. 

گروسی یک روز پس از آغاز کارش به عنوان مدیر کل آژانس، در مصاحبه با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفته است: «ما هنوز پاسخ کاملا رضایت‌بخشی از آن‌ها دریافت نکرده‌ایم، اما رایزنی‌هایمان ادامه دارد.»

وی همچنین گفت آژانس با مقام‌های ایرانی در حال گفت‌وگو در این رابطه است.

گروسی روز گذشته رسما به عنوان جایگزین «یوکیا آمانو» مدیر کل فقید این نهاد آغاز به کار کرد. او در اولین نشست خبری‌اش بعد از انتصاب به این سمت، گفت خواهان رابطه‌ای «سازنده» با ایران است و بازرسی‌ها از ایران را به شکلی «قاطعانه و منصفانه» پیش می‌برد.

در جریان رقابت برای انتخاب مدیر کل جدید آژانس، گروسی گزینه مورد حمایت آمریکا بود.

در ماه‌های گذشته آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش گسترده‌ای را برای بازگشایی پرونده موسوم به «ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران» (پی‌ام‌دی) و بردن پرونده ایران به شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل متحد، آغاز کرده‌اند. در همین چارچوب، «کورنل فروتا» سرپرست آژانس وضعیت برنامه هسته‌ای ایران را به شورای حکام گزارش کرده و به ایران توصیه کرده با این نهاد «همکاری کامل و به‌هنگام» داشته باشد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۹۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان