//
کدخبر: ۲۲۶۶۴۷ //

وزیر دفاع کره جنوبی عازم ریاض شد/ ارسال ناوشکن کره جنوبی به مکان توقیف کشتی توسط انصارالله

سئول یک ناوشکن را به مکان توقیف کشتی کره جنوبی توسط انصارالله، فرستاد. وزیر دفاع کره جنوبی نیز در سفری رسمی عازم عربستان شد.

وزیر دفاع کره جنوبی عازم ریاض شد/ ارسال ناوشکن کره جنوبی به مکان توقیف کشتی توسط انصارالله
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جئونگ کیونگ دو، وزیر دفاع کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) عازم ریاض شده و قرار است در جریان این سفر با مسئولان برجسته عربستان درخصوص راه‌های تقویت روابط نظامی میان دو کشور به بحث و تبادل‌نظر بپردازد.

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین اعلام کرد: قرار است در جریان این سفر وزیر دفاع کره جنوبی با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و مسئولان امنیتی و نظامی برجسته عربستان به بررسی راه‌های توسعه روابط دوجانبه در زمینه دفاعی بپردازد.

این سفر که پنج روز به طول می‌انجامد به درخواست ریاض و در پاسخ به سفر ولیعهد عربستان به کره جنوبی در ماه ژوئن گذشته انجام می‌شود.

عربستان شریک تجاری بزرگ کره جنوبی در خاورمیانه و منبع اول نفت خام برای سئول است.

دولت کره جنوبی یک ناوشکن به نام "کانگ- کام –چان" که وظیفه آن مبارزه با دزدان دریایی در سواحل سومالی بود، به مکان توقیف کشتی این کشور توسط انصارالله فرستاده است و پیش‌بینی می‌شود که این ناوشکن روز (پنجشنبه) به مکان مورد نظر برسد.

پیشتر محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تصریح کرد: یک کشتی که مورد ظن ما واقع شد، تحت کنترل درآوردیم و اگر پس از اتمام تدابیر قانونی، مشخص شود که این کشتی متعلق به کره جنوبی است، آن را آزاد خواهیم کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۶۶۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان