//
کدخبر: ۲۲۵۱۳۵ //

تداوم کاهش محبوبیت حزب مرکل بعد از شکست تلخ انتخابات تورینگن

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که بعد از شکست تلخ احزاب متحد مسیحی در انتخابات اخیر ایالتی تورینگن محبوبیت اتحادیه احزاب متحد مسیحی همچنان در بین شهروندان در حال کاهش است.

 تداوم کاهش محبوبیت حزب مرکل بعد از شکست تلخ انتخابات تورینگن
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از "ان تی وی" آلمان، نتایج انتخابات اخیر تورینگن و شکست سخت احزاب دولتی در این انتخابات ناآرامی هایی را در حزب دموکرات مسیحی ایجاد کرده است و این مسئله تاثیراتی در بین شهروندان داشته است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی همچنان محبوبیت خود در بین شهروندان را ازدست می دهد. به این ترتیب مناقشات سیاست داخلی در آلمان همچنان به ضرر احزاب بزرگ در این کشور تمام می شود.

نتایج جدیدترین نظرسنجی که به سفارش "ان تی وی" و "آر تی ال" آلمان انجام شده است نشان می دهد که اگر امروز انتخابات پارلمانی برگزار شود اتحادیه احزاب متحد مسیحی تنها 26 درصد آراء شهروندان را به دست می آورند که این آراء نسبت به هفته گذشته 2 درصد کاهش داشته است.

بر این اساس حزب سوسیال دموکرات 13 درصد آراء شهروندان، چپ ها 10 درصد و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان 13 درصد آراء شهروندان را به دست می آورد. حزب لیبرال دموکرات و سبزها هم هر کدام با 1 درصد صعود به ترتیب 9 و 21 درصد آراء شهروندان را به دست می آورند.

بعد از انتخابات ایالتی تورینگن در حزب دموکرات مسیحی مناقشاتی درباره مسیر آینده شکل گرفته است.

در انتخابات ایلتی تورینگن حزب چپ آلمان، 31 درصد آرا را به خود اختصاص داد. پس از آن، حزب جایگزینی برای آلمان (جریان راست افراطی آلمان )، توانست 23.4 درصد آرا را به خود اختصاص دهد. حزب دموکرات مسیحی در این انتخابات، 21 درصد آرا را کسب کرد تا یکی از بدترین شکست‌های خود را در این ایالت به ثبت برساند. پیروزی دو حزب چپ و راست افراطی در این ایالت بیانگر رویگردانی معنادار ساکنان این ایالت از دو حزب سنتی سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی بود.

متعاقب نتایج بد این انتخابات برای احزاب سنتی، همچنین انتقاد شدیدی به رویکرد "آنگرت کرامپ- کارن بائر، به عنوان رئیس حزب دموکرات مسیحی و همچنین به دولت آلمان شکل گرفته است.

دولت ائتلافی متشکل از اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات در آلمان از همان آغاز تشکیل، با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بود و بعد از شکست مذاکرات ائتلاف موسوم به جامائیکا (حزب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) و در نهایت پس از یک دوره طولانی مذاکرات مجدد برای تشکیل ائتلاف بزرگ روی کار آمد.

اما روند طولانی مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان ابتدا تأثیر بدی روی محبوبیت این دولت بین شهروندان گذاشت و اتفاقات و چالش‌های بعدی هم به تشدید اوضاع دامن زد، به‌طوری که چهارمین دوره صدراعظمی مرکل به کام او تلخ شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۱۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان