//
کدخبر: ۲۲۳۹۹۳ //

آغاز رزمایش بین‌المللی دریایی در العقبه و خلیج‌فارس با مشارکت عربستان و متحدانش

وزارت دفاع عربستان سعودی از آغاز رزمایش دریایی با مشارکت ۵۶ کشور، از جمله آمریکا، در خلیج‌فارس و خلیج العقبه خبر داد.

 آغاز رزمایش بین‌المللی دریایی در العقبه و خلیج‌فارس با مشارکت عربستان و متحدانش
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از آناتولی، وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرد نیروی دریایی سلطنتی سعودی در فعالیت‌های رزمایش بین‌المللی دریایی مختلط چند ملیتی موسوم به (imx 19) مشارکت کرده‌اند.

طبق این بیانیه، فعالیت‌های این رزمایش، از روز گذشته به میزبانی فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا در خلیج‌فارس، دریای عمان، دریای سرخ و خلیج العقبه برگزار شده است.

«فهد بن ابراهیم الثنیان» کاردار نظامی سعودی در بحرین از نیروهای دریایی کشورش، که در رزمایش مذکور مشارکت دارند، در پایگاه دریایی «بندر سلمان» در بحرین استقبال کرد.

طبق این بیانیه بدون اشاره به مدت زمان برگزاری این رزمایش، تصریح کرد این رزمایش در شمال خلیج‌فارس، خلیج عمان، دریای عرب، سواحل جمهوری جیبوتی و خلیج العقبه، با مشارکت 56 کشور و 6 سازمان بین‌المللی برگزار می‌شود.

وزارتخانه مزبور پیشتر نیز در بیانیه‌ای تصریح کرده بود که این رزمایش گسترده‌ترین رزمایش در جهان محسوب می‌شود که با هدف تقویت روابط، توانمندسازی همکاری‌های مشترک میان نیروهای حامی و عملیات امنیت دریایی از طریق همکاری مشترک میان نیروهای مشارکت‌کننده، برگزار می‌شود.

طبق اعلام این وزارتخانه، هدف از این رزمایش همچنین جلوگیری از تهدیدها علیه آزادی ناوبری و نیز نشان دادن عزم جهانی برای دفاع از آزادی ناوبری و جریان آزاد تجارت جهانی است.

در همین رابطه خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال» نوشت، این رزمایش برای ششمین بار برگزار می‌شود که آخرین بار آن در سال 2017 بود. این رزمایش در چهار مرحله از جمله کارآموزی، آموزش کارکنان، هم‌اندیشی‌ها، تمرینات ناوگان دریایی و استقرار مجدد نیروها برگزار می‌شود.

در همین راستا، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش اخیرا طی اظهاراتی، با بیان این‌که کشورهای فرامنطقه‌ای به بهانه تأمین امنیت اقدام به تشکیل یک ائتلاف کردند، گفت: برای تأمین امنیت خلیج فارس نیازی به کشورهای فرامنطقه‌ای نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۹۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان