//
کدخبر: ۲۲۳۴۸۰ //

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در هشتاد و یکمین «راهپیمایی بازگشت»

مردم فلسطین روز جمعه مشارکت گسترده‌ای در هشتاد و یکمین راهپیمایی بازگشت با عنوان جمعه شکست اعلامیه بالفور داشتند که با حمله نظامیان صهیونیست روبرو شده و ده‌ها نفر از آنها زخمی شدند.

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در هشتاد و یکمین «راهپیمایی بازگشت»
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، هزاران فلسطینی بار دیگر در تظاهراتی که جمعه‌ها در شرق غزه با هدف شکست محاصره آن برگزار می‌شود، شرکت کردند.

راهپیمایی امروز با عنوان شکست اعلامیه بالفور برگزار شد و همانند راهپیمایی‌های قبلی با حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به خشونت کشیده شد.

شهروندان فلسطینی با سر دادن شعارهایی بر پایبندی فلسطینیان بر حق بازگشت به کشورشان و باطل بودن وعده شوم «بالفور» که بیش از 100 سال پیش اجرا شده بود، تاکید کردند.

وزارت بهداشت غزه روز جمعه با صدور بیانیه ای گزارش داد که در هشتاد و یکمین راهپیمایی بازگشت، 96 نفر زخمی شدند.

منابع بیمارستانی می گویند که وضعیت جسمانی برخی از مجروحان وخیم است و احتمال شهادت یکی از آنها وجود دارد.

بیانیه بالفور نامه‌ای تاریخی بود که در تاریخ 2 نوامبر 1917 میلادی، توسط آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت بریتانیا، خطاب به والتر روتشیلد، سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام بریتانیا نوشته شد و در آن از «موضع مثبت» دولت بریتانیا برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داده‌ شد. بیانیه بالفور سرآغاز تلاش استکبار و استعمار در عرصه بین‌المللی برای تاسیس رژیم جعلی اسرائیل به شمار می‌رود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۴۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان