//
کدخبر: ۲۲۱۱۶۶ //

تعدادی از اعضای کنگره آمریکا به ریاست پلوسی وارد افغانستان شدند

هیاتی متشکل از تعدادی از اعضای کنگره آمریکا که پیش از این به رهبری رئیس مجلس نمایندگان برای دیدار با عبدالله دوم به اردن سفر کرده بودند، روز دوشنبه به صورت غیرمنتظره به افغانستان سفر کردند.

تعدادی از اعضای کنگره آمریکا به ریاست پلوسی وارد افغانستان شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روز دوشنبه سی.ان.ان، نانسی پلوسی سخنگوی نمایندگان مجلس ایالات متحده در سفر به کابل با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان دیدار و در مورد امنیت، حکومتداری و توسعه اقتصادی بحث و گفت وگو کرد.

براساس گزارش دفتر سخنگوی نمایندگان مجلس ایالات متحده، پلوسی در کنار اشرف غنی با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان دیدار کرد.

هیات اعزامی کنگره همچنین با فرماندهان و دیپلمات های آمریکایی و با نظامیان مأموریت پشتیبانی انحصاری که توسط ناتو در افغانستان انجام می شود، ملاقات کرد.

پلوسی در حالی به صورت کاملا غیرمنتظره به کابل سفر کرد که پیش از آن مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز در روز یکشنبه سفری غیرمنتظره ای به افغانستان داشت.

اسپر به خبرنگارانی که با او در این سفر همراه بودند،گفت: هدف این است که یک توافقنامه صلح به دست بیاید، یک توافقنامه سیاسی، این بهترین راه رو به جلو است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین به خبرنگاران گفته است که آمریکا می‌تواند شمار نیروهایش در افغانستان را به هشت هزار و ۶۰۰ نفر کاهش دهد، بدون اینکه این کاهش بر مبارزه علیه تروریسم در این کشور تاثیر بگذارد.

وی افزود که خروج این نیروها تنها در صورت توافق با طالبان انجام خواهد شد و بخشی از از توافقنامه خواهد بود.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در توییتی نوشت: اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان با اسپر دیدار کرده است و دو طرف بر روی مسایل امنیتی افغانستان، منطقه و فرا منطقه، مبارزه با تروریسم، تامین و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و همکاری ها میان دو کشور صحبت کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۱۱۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان