//
کدخبر: ۲۱۹۶۹۹ //

آمریکا بیشتر نیروهای خود را ظرف چند روز از شمال سوریه خارج می‌کند

دو مسئول آمریکایی اعلام کردند که آمریکا برای خارج کردن بیشتر نیروهای خود از شمال سوریه ظرف چند روز آینده برنامه‌ریزی می‌کند.

آمریکا بیشتر نیروهای خود را ظرف چند روز از شمال سوریه خارج می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، دو مسئول آمریکایی اعلام کردند که این کشور درحال بررسی طرح‌هایی برای خارج کردن بیشتر نیروهای خود از شمال سوریه طی چند روز آینده است.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که بنا به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه آغاز می‌شود. حدود هزار سرباز آمریکایی در سوریه هستند.

اسپر موعد عقب‌نشینی را اعلام نکرد و تنها به گفتن این جمله اکتفا کرد که روند عقب‌نشینی در امنیت و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

این دو مسئول آمریکایی اعلام کردند که آمریکا چندین گزینه را بررسی می‌کند و احتمالا عقب‌نشینی کامل ظرف دو هفته یا بیشتر انجام شود اما با سرعتی دور از حد انتظار این کار انجام خواهد شد.

تحولات اخیر روز یکشنبه گذشته آغاز شد زمانی که ترامپ در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از خروج تعداد اندکی از سربازان آمریکایی از شمال شرق سوریه خبر داد. مخالفان ترامپ از این اقدام انتقاد کرده و گفتند که این اقدام راه را برای حمله ترکیه به کردها باز کرد.

عقب‌نشینی ناگهانی آمریکا از سوریه شکستی برای سیاست خارجه آمریکاست چراکه آمریکا در ممانعت از حمله ترکیه به شمال سوریه شکست خورد. آمریکا اعلام کرده که از کردها در برابر حمله ترکیه حمایت نخواهد کرد این درحالی است که کردها در کنار نیروهای آمریکایی علیه داعش جنگیدند و درحال حاضر از زندان‌هایی نگهبانی می‌کنند که ده‌ها هزار داعشی در آنجا هستند.

اسپر در مصاحبه تلویزیونی گفت که پیش‌بنیی می‌کند که کردهای سوریه برای تضمین بقای خود به روسیه و دمشق متوسل شوند.

ارتش سوریه روز یکشنبه برای مقابله با حمله ترکیه نیروهای خود را به جبهه‌های جنگ در شمال شرق سوریه برد و توانست وارد شهر منبج شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۶۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان