//
کدخبر: ۲۱۹۶۹۸ //

فرانسه: اقدامات لازم را برای حفاظت از نیروهایمان در سوریه اتخاذ می‌کنیم

ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که این کشور برای محافظت از نیروهای نظامی و غیرنظامی خود در شمال شرق سوریه طی ساعات آتی اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

فرانسه: اقدامات لازم را برای حفاظت از نیروهایمان در سوریه اتخاذ می‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، ریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه‌ای پس از نشست اضطراری دولت اعلام کرد که این کشور طی ساعات آتی اقدامات لازم را جهت محافظت از نیروهای نظامی و نیز غیرنظامیان خود در شمال شرق سوریه اتخاذ خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: چندین تصمیم با هدف توقف حمله ترکیه به اراضی سوریه و جلوگیری از پیامدهای آن اتخاذ شده است. از جمله این تصمیمات افزایش تلاش‌های دیپلماتیک فرانسه با هماهنگی شرکایش در ائتلاف ضد داعش در چارچوب اتحادیه اروپا، پیمان ناتو، شورای امنیت وابسته به سازمان ملل برای توقف فوری حمله کنونی ترکیه است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: برای فراهم کردن نیازهای اهالی شمال شرقی سوریه، برنامه پاسخگویی اضطراری بشردوستانه اجرا خواهد شد. باید اولویت مطلق، ممانعت از بازگشت داعش به سوریه باشد.

فرانسه در چارچوب مشارکتش در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن، نیروهای ویژه در منطقه دارد.

از سوی دیگر، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد:‌ حمله مستمر ترکیه علیه نیروهای کرد سوریه باعث بروز شرایط انسانی غیرقابل تحمل می‌شود و به بازگشت مجدد داعش در منطقه نیز کمک می‌کند.

ماکرون در جریان این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مرکل تصریح کرد: ما به طور مشترک می‌خواهیم که حمله ترکیه به سوریه متوقف شود.

رئیس جمهوری فرانسه در نشست شورای دفاع و امنیت ملی برای ارزیابی وضعیت شمال شرق سوریه گفت: حمله یکجانبه ترکیه باعث بروز پیامدهای بحرانی انسانی، بازگشت مجدد داعش در منطقه و ایجاد بی‌ثباتی همیشگی در شمال شرق سوریه می‌شود.

در همین راستا، مرکل نیز در جریان تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه خواستار توقف حمله این کشور علیه کردهای سوریه شد.

وی در مقابل خبرنگان خاطرنشان کرد: این خواسته دلایل انسانی دارد و نمی‌توان از این لحظه به بعد چنین شرایطی را علیه کردها پذیرفت و قطعا باید راه حل دیگری ایجاد شود.

ترکیه روز چهارشنبه گذشته عملیات نظامی را در شمال سوریه با نام "چشمه صلح" آغاز کرده و ضمن اشاره به یگان‌های مدافع خلق کرد، ادعا کرد که هدف از این عملیات نابودی "کریدور تروریستی" در مرزهای ترکیه با سوریه است. آنکارا یگان‌های مدافع خلق کرد را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند که در قالب نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا در حوزه مبارزه با داعش فعالیت می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۶۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان