//
کدخبر: ۲۱۸۳۵۰ //

سازمان ملل خواستار محافظت از غیرنظامیان در شمال سوریه شد

هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه منطقه با یادآوری کشتار سربرنیتسا، درباره سرنوشت غیرنظامیان در صورت حمله ترکیه به شمال شرق سوریه هشدار داد.

سازمان ملل خواستار محافظت از غیرنظامیان در شمال سوریه شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، «پانوس مومتزیس» (Panos Moumtzis) هماهنگ‌کننده سازمان ملل در مسائل بشردوستانه منطقه، امروز دوشنبه با تاکید بر ضرورت حفظ جان غیرنظامیان، ابراز امیدواری کرد در صورت هرگونه حمله ترکیه به شمال شرق سوریه، از آوراگی و ظلم و ستم به مردم خودداری شود.

گفتنی است آمریکا در چرخش معنادار مواضع که به منزله موافقت با تعرض ترکیه به کردها در مناطق شمال شرق سوریه است؛ نیروهای خود را از پست‌های دیدبانی تل ابیض و راس العین خارج کرد.

در همین راستا، مومتزیس از طرح‌های پیشنهادی برای حراست از جان غیرنظامیان خبر داد و گفت: اگرچه به وقوع بهترین‌ها امید بسته‌ایم، خود را برای رویارویی با بدترین‌ها آماده می‌کنیم.

وی همچنین یادآودی کرد که سازمان ملل خاطرات بدی از مناطق امن نظیر سربرنیتسا دارد.

گفتنی است در ماه میلادی آگوست، آمریکا و ترکیه بر سر ایجاد منطقه امن به عمق ۳۰ کیلومتر در خاک سوریه که عاری از یگان‌های کرد مدافع خلق باشد؛ توافق کردند.

این در حالی است که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه بعدها اعلام کرد گمان نمی‌کند تلاش‌ها با آمریکا در راستای ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه راه به جایی ببرد و کشورش برای رسیدن به خواسته مطلوب خود، آماده حمله نظامی است.

آنکارا به این یگان‌ها به چشم شاخه‌ای از پ ک ک نگاه کرده و آنها را تروریستی می‌داند حال آنکه واشنگتن با آنها شراکت راهبردی دارد.

کاخ سفید ساعاتی پیش، بعد از گفتگوی تلفنی رؤسای جمهوری آمریکا و ترکیه، از قریب‌الوقوع بودن عملیات نیروهای ترکیه در شمال سوریه خبر داد و مدعی شد از آن حمایت نمی‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۳۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان