//
کدخبر: ۲۱۸۲۹۰ //

تلاش اطرافیان ترامپ برای تغییر مدیریت یک شرکت اوکراینی

«ریک پری» وزیر انرژی آمریکا تلاش کرد تا پس از روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید اوکراین تیم مدیریتی تازه ای در شرکت گاز آن کشور بر سر کار آید.

تلاش اطرافیان ترامپ برای تغییر مدیریت یک شرکت اوکراینی
به گزارش فرتاک نیوز،

 خبرگزاری آسوشیتدپرس با افشای ابعاد تازه‌ای از رسوایی تازه دونالد ترامپ، نوشت که گروهی از اطرافیان رئیس جمهوری آمریکا بهار امسال، اوکراین را تحت فشار قرار دادند تا مدیریت جدیدی در بزرگ‌ ترین شرکت گاز آن کشور منصوب کند.

به گزارش دوشنبه این خبرگزاری آمریکایی، دو منبع آگاه گفتند: بازرگانان و حامیان مالی حزب جمهوریخواه از روابط خود با ترامپ و وکیل شخصی‌اش «رودی جولیانی» استفاده کردند تا قراردادهای پرسودی را به نفع شرکت‌های تحت کنترل متحدان رئیس جمهوری آمریکا امضا کنند.

طرح این افراد پس از شکست «پترو پوروشنکو» از «ولودیمیر زلنسکی» در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در سال ۲۰۱۹ ناکام ماند. هدف از این طرح، سیاسی نبود بلکه کسب منفعت اقتصادی بود.

«ریک پری» وزیر انرژی آمریکا فردی بود که تلاش کرد تا پس از روی کارآمدن زلنسکی، تیم مدیریتی جدیدی در شرکت گاز اوکراین بر سر کار آید. هنوز مشخص نیست که آیا تلاش‌های پِری برای تغییر اعضای هیأت مدیره شرکت نفت‌ و گاز اوکراین با هماهنگی متحدان جولیانی انجام شد یا نه.

آسوشیتدپرس نوشت: متحدان ترامپ مسائل بازرگانی را با سیاست در هم آمیختند و در عین حال تلاش کردند اوکراین را وادار کنند تا در مورد «هانتر بایدن» پسر جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا تحقیق کند. هانتر بایدن به مدت پنج سال در هیأت مدیره یک شرکت اوکراینی دیگر به نام «بوریسما» فعالیت می‌کرد.

طبق اطلاعاتی که یک افشاگر ناشناس فاش کرده است، ترامپ مردادماه امسال در تماس تلفنی با زلنسکی، درخواست کرد اوکراین تحقیقاتی در مورد بایدن و پسرش انجام دهد. دموکرات‌ها ترامپ را به سوء استفاده از قدرت متهم کرده و تحقیقاتی را در خصوص استیضاح وی آغاز کرده‌اند.

آسوشیتدپرس از جمله رسانه‌هایی است که در روزهای اخیر دست به افشاگری‌های تازه علیه ترامپ زده‌اند. این خبرگزاری نوشت: افرادی که برای تغییر کادر رهبری شرکت نفت‌ و گاز اوکراین تلاش می‌کردند، احتمالاً اطلاعات محرمانه‌ای در خصوص تعاملات دولت ترامپ با اوکراین داشته‌اند؛ به عنوان مثال، آنها از قبل می‌دانستند که ترامپ سفیر آمریکا در اوکراین را به واشنگتن فرا می‌خواند و برکنار می‌کند.

به نوشته آسوشیتدپرس، سه بازرگان در کانون این تلاش‌ها بودند: «لو پارناس» و «ایگور فرومن» که هر دو در شوروی سابق به دنیا آمده و هم اکنون در ایالت فلوریدای آمریکا در حوزه املاک و مستغلاک فعالیت می‌کنند. نفر سوم نیز «هری سارجنت» نام دارد که در حوزه نفت فعالیت می‌کند.

پارناس و فرومن حامیان مالی حزب جمهوریخواه هستند که به نظر می‌رسد تا سطوح بالای حزب نفوذ و دسترسی پیدا کرده‌اند؛ از جمله آنکه توانسته‌اند دیدارهایی با ترامپ داشته باشند.

 این دو نفر و سارجنت که او هم جزو حامیان مالی اصلی حزب جمهوریخواه است، تلاش کردند تا «آندری کوبولیف» مدیر اجرایی شرکت نفت‌ وگاز را تغییر دهند و یکی دیگر از مدیران ارشد این شرکت به نام «اندرو فاوروف» را جایگزین وی کنند.

«جان داود» وکیل سابق ترامپ که اکنون وکالت پارناس و فرومن را بر عهده دارد، به آسوشیتدپرس گفت که ابتدا مدیران اجرایی نفت‌ وگاز به موکلانش نزدیک شدند تا به قراردادی با آنها دست پیدا کنند.

در حالی که رسوایی بر سر فشار ترامپ بر اوکراین هر روز به مرحله تازه‌ای وارد می‌شود، رئیس جمهوری آمریکا سعی کرده است تا دیگران را مقصر جلوه دهد.

او درباره تماس مردادماه خود با زلنسکی گفت که «ریک پرِی» وزیر انرژی آمریکا، وی را ترغیب به انجام این تماس کرد تا در مورد یک مرکز گاز مایع طبیعی با رئیس جمهوری اوکراین صحبت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۲۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان