//
کدخبر: ۲۱۷۷۱۹ //

ایران و آمریکا یک ماه برای مذاکره فرصت دارند

شبکه تلویزیونی"فرانس 24" فرانسه به نقل از وزیرخارجه این کشور اعلام کرد که با توجه به شرایط متشنج خاورمیانه، ایران و آمریکا فقط یک ماه برای مذاکره جهت رفع اختلافات فرصت دارند.

ایران و آمریکا یک ماه برای مذاکره فرصت دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

بنابر این گزارش،‌ ژان ایو لودریان، روز پنجشنبه هشدار دارد تا قبل از اینکه ایران فعالیت های هسته ای خود را تشدید کند، واشنگتن و تهران تنها یک ماه فرصت داشتند با هم برای کاهش تنش ها در خاور میانه مذاکره کنند.

فرانس 24 با اشاره به تلاش رئیس جمهوری فرانسه برای میانجیگری بین ایران و آمریکا نوشت: امانوئل مکرون ابتکار عمل به خرج داد تا بعد از خروج آمریکا از توافق جامع قدرت های هسته ای جهان با ایران (برجام) و از سرگیری تحریم های اقتصادی علیه این کشور، با ارائه پیشنهادهایی برای میانجیگری بین ایران و آمریکا ، خطر افزایش تنش و جنگ در خاور میانه را کاهش دهد.

وزیرخارجه فرانسه درجمع قانون گذاران فرانسه گفت:اگرچه ابتکار مکرون برای میانجیگری تاکنون نتیجه نبخشیده است اماباتوجه به اینکه ایران اعلام کرده تااوایل نوامبراقدامات جدیدی را برای کاهش  تعهدات توافق وین انجام خواهد داد، از اینرو این دو کشور فرصت چندانی برای توقف روند افزایش تنش ها در منطقه ندارند.

براساس این گزارش، لودریان در عین حال رئیس جمهوری آمریکا را نیز به کارشکنی در تلاش برای گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهوری ایران متهم کرد و گفت: با وجود اینکه ترامپ خودش خواستار برقراری این ارتباط تلفنی بود، اما چند ساعت قبل از برقراری این تماس در حاشیه اجلاس مجمع عمومی علنا اعلام کرده بود تحریم ها علیه ایران را تشدید می کند.

به همین دلیل هم بود که رئیس جمهوری ایران به رغم اعلام آمادگی قبلی اش برای ورد به یک مذاکره سودمند با واشنگتن، تاکید کرد که تنها در صورتی با همتای آمریکایی خود مذاکره می کند که او با لغو تحریم ها علیه ایران موافقت کند.

به همین دلیل وزیر خارجه فرانسه گفت: با توجه به فرصت کم تا اوایل نوامبر برای تصمیم گیری جدید ایران، چنانچه این دو کشور طی این یک ماه نتوانند برای حل اختلافات خود مذاکره کنند، با توجه به معادلات منطقه ای پیش بینی می شود منطقه با خطر تنش جدید رو به رو باشد.

جمهوری اسلامی ایران بعد از آنکه آمریکا در اردیبهشت ماه 97 از توافق هسته ای 1+5 با ایران خارج شده و همه تحریم ها را بازگرداند، هشدار داد که اگر دیگر کشورهای عضو توافق بویژه اروپایی ها به تعهدات خود عمل نکنند، تعهدات هسته ای اش را طبق برجام کاهش می دهد.

در این راستا و بعد از بی عملی اروپا، ایران در سه مرحله تعهدات هسته‌ای خود را کاهش داده و تاکید کرده که در صورت عدم اقدام عملی اروپا برای فراهم کردن امکان فروش نفت، مرحله چهارم را عملی خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۷۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان