//
کدخبر: ۲۱۷۳۲۸ //

روز سرنوشت‌ساز نتانیاهو در اراضی اشغالی

امروز (چهارشنبه) برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که جهت ماندن در این سمت تلاش می‌کند، روز سرنوشت‌سازی است، امروز قرار است جلسه‌ای درباره اتهامات فساد او برگزار شود و او با بنی گانتس، رقیب خود درباره تشکیل یک دولت یکپارچه گفتگو کند.

روز سرنوشت‌ساز نتانیاهو در اراضی اشغالی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نوشته روزنامه مستقل رأی الیوم، وکلای مدافع نتانیاهو امروز با آویخای ماندلبلیت، دادستان کل این رژیم که قرار است طی چند هفته آتی درباره اتهامات نتانیاهو به فساد، کلاهبرداری و سوءاستفاده از اعتماد در سه پرونده حکم دهد، دیدار خواهند کرد.

نتانیاهو که بر بی‌گناهی خود تاکید داشته و آنچه را که "حمله بی‌رحمانه" علیه خود می‌خواند محکوم می‌کند، با تاکید بر اینکه چیزی برای پنهان کردن ندارد، درخواست کرده جلسه دادگاه به صورت زنده پخش شود تا شهروندان اسرائیلی بتوانند همه چیز را بشنوند.

اما دادستان کل رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرد و گفت: هدف از جلسه‌ای که نخست وزیر هرگز در آن حضور نخواهد یافت، قانع کردن هیئت‌های قضایی است نه مردم.

از سوی دیگر، مذاکره‌کنندگان حزب راست‌گرای لیکود به ریاست نتانیاهو و ائتلاف آبی‌سفید به ریاست بنی گانتس تصمیم به برگزاری نشستی جهت رایزنی درباره تشکیل یک دولت یکپارچه گرفتند و قرار بود پس از آن دیداری بین گانتس و نتانیاهو انجام شود.

اما ائتلاف آبی‌سفید عصر سه‌شنبه از لغو این دو دیدار خبر داد و اعلام کرد: شروط اصلی که برای انجام گفتگوهای جدیدی میان دو تیم مذاکره‌کننده لازم است، وجود ندارند. هر زمان که شرایط مناسب شد، همان هفته و یا هفته بعدش، تاریخ نشست تعیین خواهد شد.

در مقابل حزب نتانیاهو با اشاره به اینکه از تصمیم ائتلاف آبی‌سفید غافلگیر شده، برخی طرف‌ها در حزب گانتس را به مخالفت با ریاست چرخشی نتانیاهو و گانتس در دولت وحدت متهم کرد.

در بیانیه حزب لیکود آمده است، نتانیاهو بار دیگر از گانتس خواست مسئولیت را برعهده بگیرد تا مانع از برگزاری انتخابات جدید شود و همانگونه که مقرر شده بود با او دیدار کند.

رژیم صهیونیستی از زمان انتخابات پارلمانی در ۱۷ سپتامبر که پیروز مشخصی نداشت، با بن‌بستی سیاسی مواجه شده است که دولت نتانیاهو، نخست وزیر ۱۳ ساله اسرائیل را تهدید می‌کند.

هیچ یک از دو حزب یاد شده موفق به تشکیل اکثریت با همپیمانان خود نشدند که این امر موجب شد روون ریولین، رئیس این رژیم راه‌حلی میانه را در پیش بگیرد و نتانیاهو را در شرایط حاضر در سمت خود ابقا کند و در صورتی که در هفته‌های آتی به اتهامات فساد محکوم شود، از سمت خود کناره‌گیری کند.

طبق سناریوی پیشنهادی، در صورت اثبات اتهامات نتانیاهو، گانتس این سمت را برعهده می‌گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۳۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان