//
کدخبر: ۲۱۷۰۰۱ //

نماینده کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل، توقف مذاکرات دو کشور را به گردن آمریکا انداخت

پس از گذشت یک سال از نخستین دیدار دونالد ترامپ با کیم جونگ اون، کره شمالی امروز (دوشنبه) "اقدامات سیاسی و نظامی" آمریکا را دلیل شکست در از سرگیری مذاکرات بین دو کشور عنوان کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی طی این ماه، از شروع مجدد مذاکرات در اواخر سپتامبر خبر داده بود. از سوی دیگر مایک پاپمئو، وزیر خارجه آمریکا، هفته پیش گفت امکان مذاکره در سپتامبر وجود ندارد؛ او از آمادگی واشنگتن برای از سر گیری مذاکرات گفته و آن را مهم بر شمرده بود.

کیم سونگ، سفیر پیونگ‌یانگ در سازمان ملل، طی سخنرانی امروز خود در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی گفت زمان آن رسیده که واشنگتن، طرح‌های خود برای مذاکره را ارائه کند.

او در روز آخر این نشست خواستار آن شد که بیانیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نشست ژوئن سال پیش، به طور کامل به اجرا در بیاید. این دو رهبر طی بیانیه مذکور توافق کرده بودند تا روابط جدیدی بین دو دولت برقرار شود و کره شمالی به سوی خلع تسلیحات هسته‌ای پیش رود.

کیم سونگ گفت: "بیش از یک سال گذشته و روابط کره شمالی و آمریکا، پیشرفت کمی داشته و وضعیت شبه جزیره کره، از دامنه تنش‌های فزاینده خارج نشده است؛ این به آمریکا بستگی دارد که مذاکرات میان دو کشور، به پنجره فرصت‌ها تبدیل شود یا وضعیت به سوی تشدید بحران پیش رود". او طی سخنان خود، کره شمالی را با نام رسمی "جمهوری دموکراتیک خلق کره" خطاب کرد.

ترامپ طی سخنرانی امسال خود در مجمع عمومی سازمان ملل، اشاره‌ای کوتاه به کره شمالی داشت و به رهبران حاضر در نشست گفت "دیپلماسی برجسته‌ای" با رهبر کره شمالی اتخاذ کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا طی سخنرانی سال ۲۰۱۷ خود در همین مجمع، هشدار به نابودی کره شمالی داده بود؛ با این حال از ماه ژوئن سال پیش به بعد، او سه بار با کیم جونگ اون دیدار داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۰۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان