//
کدخبر: ۲۱۶۸۶۴ //

قاتل محافظ ملک سلمان پسر یک مسؤول سابق سعودی است

فعالان شبکه‌های اجتماعی در عربستان با اشتراک گذاشتن دو عکس اعلام کردند که اینها متعلق به قاتل عبدالعزیز الفغم، محافظ شخصی پادشاه این کشور هستند.

قاتل محافظ ملک سلمان پسر یک مسؤول سابق سعودی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از سایت عربی۲۱، پلیس عربستان با انتشار بیانیه رسمی ممدوح بن مشعل آل علی را قاتل الفغم معرفی کرد. در مقابل کاربران عربستانی در توییتر نیز اعلام کردند، او پسر مشعل بن ممدوح آل علی، عضو سابق مجلس شورای عربستان و از قبیله شمر است که اجدادش پیش از دوره حکومت آل رشید که اکنون به عنوان عربستان امروزی شناخته می‌شود، از حاکمان منطقه "حائل" بودند.

کاربران توییتر اظهار کردند، عمه قاتل زنی به نام مشاعل دختر ممدوح آل علی و مطلقه شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز، برادر تنی پادشاه فعلی است.

61449101

مشعل آل علی، عضو سابق مجلس شورای عربستان در حساب کاربری خود با انتشار مطلبی درگذشت الفغم را تسلیت گفت.

غانم الدوسری، مخالف عربستانی ساکن انگلیس توییت کرد: قاتل، ممدوح آل علی، یک افسر اطلاعاتی است که شخصا با او آشنایی دارم، من او را در لندن می‌دیدم و او در همان باشگاه ورزشی که من رفت‌وآمد داشتم، ثبت نام کرد، بعدها به شکل مستمر با من در ارتباط بود و سعی داشت من را به بازگشت راضی کند، با مخالفت‌های من، او قصد داشت من را به مزرعه یکی از دوستانش در بیرون شهر لندن ببرد که من قبول نکردم.

61449098

روزنامه‌های چاپ عربستان در جستجوی خانواده ممدوح بن مشعل آل علی، قاتل معرفی شده، عکس‌هایی از جشن‌های خصوصی و جشن‌های عروسی برادرش که در آنها شاهزادگان و مسئولان عربستانی نیز حضور داشتند را منتشر کردند.

در اخبار مربوط به جشن‌های این خانواده هیچ‌گونه عکسی از او در این مناسبت‌ها دیده نمی‌شوند عکس‌های زیادی از پدر و برادران او در کنار مهمانان وجود ندارد اما حتی اشاره‌ای به نام او نشده است و این حاکی از حساسیت موقعیت کاری او در یگان ویژه گارد حفاظتی پادشاه است.

عربی ۲۱ پس از بررسی‌های خود به عکسی از او در جشن ازدواج برادرش فهد آل علی دست یافت، او در این عکس در پشت جمعیتی که برای گرفتن عکس یادگاری جمع شده‌اند، دیده می‌شود.

عبدالعزیزالفغم پسر بداح هایف الفغم المطیری، محافظ شخصی سابق ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه فقید عربستان بود که بیش از ۳۰ سال برای او کار کرد.

الفغم فارغ التحصیل دانشکده نظامی ملک خالد وابسته به وزارت گارد ملی بود و از سوی این گارد به عنوان محافظ ویژه تعیین شد سپس به یگان گارد پادشاهی در دوره ملک عبدالله بن عبدالعزیز منتقل شد.

با فوت ملک عبدالله، الفغم به کار خود در این گارد ادامه داد و محافظ شخصی ملک سلمان شد، در سال ۲۰۱۷ ارتقای ویژه‌ای داشت.

عربستانی‌ها به دلیل اینکه الفغم محافظ شخصی دو تن از پادشاهان این کشور بود، به او لقب "محافظ پادشاهان" را داده بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۸۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان