//
کدخبر: ۲۱۶۳۷۵ //

نمایش توان بازدارنده هسته ای، قدرت نمایی چین در برابر آمریکا

چین قصد دارد در روز اول اکتبر مصادف با روز ملی این کشور و همزمان با برگزاری یک رژه بزرگ، نیروی بازدارندگی هسته ای خود را به نمایش بگذارد و بازوی نظامی قوی خود را به رخ دیگران از جمله آمریکا بکشاند.

نمایش توان بازدارنده هسته ای، قدرت نمایی چین در برابر آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

نیروهای مسلح و انتظامی این کشور در روزهای اخیر بارها برنامه های تمرینی در میدان «تیان آنمن» در قلب پکن پایتخت چین را برگزار کرده اند و قرار است بزرگترین رژه نظامی چین از زمان تاسیس چین نو به این طرف از سال ۱۹۴۹ میلادی و مصادف با هفتادمین سالگرد آن در این میدان و با حضور گسترده نیروهای رزمی و واحدهای اتمی، موشکی و توپخانه برگزار شود.

گزارش ها حاکی است که چین قصد دارد توان نظامی برجسته خود را بخصوص پس از مدرن سازی ارتش از سال ۲۰۱۳ میلادی که «شی جین پینگ» رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور شد، به نمایش بگذارد.

روزنامه اس سی از هنگ کنگ می نویسد که برخی از ناظران نظامی بر این اعتقادند که با نظرداشت مناقشات فراوان میان چین و آمریکا، پکن می خواهد بازوی نظامی قوی خود را به رخ بکشد.

در هفت دهه گذشته چین ۱۴ رژه نظامی برگزار کرده است که این بزرگترین آن محسوب می شود و تسلیحات و سامانه های نظامی پیشرفته در این رژه نمایش داده خواهد شد.

نزدیک به ۴۸ اسکاداران از جمله اسکادران های موشکی،  هوایی و واحدهای اتمی در روز ملی این کشور و در مقابل فرماندهان نظامی از جمله «شی جین پینگ» رییس جمهوری این کشور رژه خواهند رفت.

جی ۲۰ اولین هواپیمای رادارگریز، جنگنده های جی ۱۰ و ۱۱ و بالگردهای مسلح از جمله زد ۲۰ و ۱۳ واحد توپخانه و موشکی از جمله اسکادران های رژه رونده در روز اول اکتبر در میدان اصلی شهر پکن هستند.

این رژه در شرایطی برگزار می شود که تحت فرمان «شی جین پینگ» رییس جمهوری و فرمانده کل قوای چین از سال ۲۰۱۵ میلادی شمار نیروهای نظامی و ارتش این کشور ۳۰۰ هزار نفر کاهش یافته و به ۲ میلیون نفر رسیده است.

انتظار می رود موشک های دونگ فانگ ۴۱ از نوع بالستیک اتمی قاره پیما، موشک های بالستیک ضد کشتی دونگ فانگ ۲۱ دی، موشک های مافوق صوت دونگ فانگ ۱۷ و موشک های دریایی موج بزرگ در این روز نمایش داده شود.

«آدام نی» از محققان نظامی بر این باور است که چین با نمایش موشک های بالستیک نسل آینده اتمی خود و بسیاری از موشک های دریایی و ضد کشتی می خواهد توان بالای نظامی پس از مدرن سازی را نشان دهد.

«جو چن مینگ» کارشناس مسایل نظامی در پکن هم خاطر نشان کرد لازم است قدرت و بازوی نظامی خود را به رخ بکشیم.

وی افزود باید سامانه های بسیار تسلیحاتی پیشرفته چین که اکنون درگیر مسایل تجاری با آمریکا شده است و مناقشات فروانی با این کشور دارد، نشان داده شود.  

او گفت که البته اینها تجهیزات راهبردی و نه تاکتیکی محسوب می شوند و ما نمی خواهیم راهبرد تلافی جویانه در مقابل آمریکا داشته باشیم اما در شرایط فعلی نشان دادن آنها با اهمیت است.

خبرگزاری شینهوا گزارش کرده است در برنامه های تمرینی برای رژه نظامی بزرگ روز ملی نزدیک به ۲۸۰ هزار نیرو شرکت کرده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۳۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان