//
کدخبر: ۲۱۵۲۰۷ //

ورود کاروان کمک‌های نظامی آمریکا به حسکه در ادامه حمایت‌ از کردهای سوری

دولت آمریکا در ادامه حمایت نامشروعش از نیروهای سوریه دموکراتیک در سوریه کاروانی شامل ۷۵ کامیون حامل تسلیحات و تجهیزات لجستیک را برای حمایت از این نیروها از شمال عراق وارد استان حسکه کرد.

ورود کاروان کمک‌های نظامی آمریکا به حسکه در ادامه حمایت‌ از کردهای سوری
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری سانا، منابع داخلی و رسانه‌ها اعلام کردند، واشنگتن برای حمایت از نیروهای سوریه دموکراتیک با هدف تقویت پایگاه‌های این نیروها در حومه‌های حسکه، دیرالزور و رقه، کاروان تجهیزات نظامی جدید متشکل از ۷۵ کامیون حامل تسلیحات و تجهیزات لجستیک از شمال عراق و از طریق گذرگاه سیمالکا را وارد خاک سوریه کرد.

نیروهای آمریکایی ۱۵ سپتامبر نیز برای حمایت از نیروهای سوریه دموکراتیک، کاروانی از ۱۵۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی و لجستیک از طریق گذرگاه سیمالکا را وارد سوریه کردند. این گذرگاه مناطق شمال عراق را به سوریه متصل می‌کند.

نیروهای سوریه دموکراتیک به عملیات سرقت، حملات مسلحانه و یورش به اهالی منطقه الجزیره سوریه واقع در شرق فرات ادامه می‌دهند و در این راستا، اخیرا حملاتی با پشتیبانی پنج بالگرد آپاچی، جنگنده اف۱۶ آمریکایی، خودروهای زرهی و هواپیماهای جاسوسی در شهرک ذبیان در حومه جنوب شرقی دیرالزور را همزمان با حملات در مناطق دیگر اجرایی کرده و دو غیر نظامی را کشته و برخی دیگر را بازداشت و به مکان نامشخصی بردند.

نیروهای سوریه دموکراتیک همچنین شماری از خانواده‌هایی که در حسکه و در مناطق استقرار و تحت کنترل این نیروها ساکن هستند را وادار به کوچ کرده و آنها را به اردوگاه‌هایی در خارج از شهر منتقل می‌کنند.

در راستای برنامه‌ریزی نیروهای سوریه دموکراتیک برای تخریب و متلاشی کردن منطقه، نیروهای آمریکا از ماه آوریل تاکنون بیش از ۳۰۰۰ کامیون را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی برای حمایت نظامی، فنی و لجستیک از این نیروها وارد حسکه کردند. این مساله موجب می‌شود، اقدامات سرکوب‌گرانه و متجاوزانه نیروهای سوریه دموکراتیک علیه اهالی با بازداشت‌ها، قتل، مصادره اموال و دیگر اقدامات تروریستی افزایش یابد؛ اقداماتی که منجر به تظاهرات اهالی طی ماه‌های میلادی گذشته شد و مردم خواستار خروج نیروهای سوریه دموکراتیک از حومه‌های منطقه الجزیره شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۲۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان