//
کدخبر: ۲۱۵۱۶۹ //

تغییر مسیر ۲ پرواز به فرودگاه بین‌المللی دبی به دلیل احتمال وجود پهپاد

فرودگاه بین‌المللی دبی از تاخیر در حرکت پروازها به این فرودگاه خبر داد و دلیل آن را احتمال فعالیت پهپادی بر فراز این فرودگاه اعلام کرد.

تغییر مسیر ۲ پرواز به فرودگاه بین‌المللی دبی به دلیل احتمال وجود پهپاد
به گزارش فرتاک نیوز،

سخنگوی فرودگاه‌های دبی به خبرگزاری رویترز گفت: انجام برخی پروازها برای مدتی کوتاه از ۱۲:۳۶ تا ۱۲:۵۱ ظهر روز یکشنبه به وقت امارات به ظن وجود یک پهپاد متوقف شد.

به گفته این سخنگو، مسیر دو پرواز که قرار بود در فرودگاه بین‌المللی دبی به زمین بنشینند به ظن فعالیت یک فروند پهپاد تغییر داده شد. این دومین حادثه در نوع خود در یکی از فعال‌ترین فرودگاه‌های جهان از ابتدای سال جاری میلادی است.

این سخنگو تاکید کرد: در نتیجه ظن به وجود آمده به دلیل فعالیت یک پهپاد فرود هواپیماها و پروازها به مقصد فرودگاه دبی برای مدتی کوتاه متوقف شد که حدودا یک ربع بود.

شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد، دو پروازی که مسیرشان را تغییر دادند متعلق به این شرکت بودند که یکی عازم امارة الشارقه و دیگری نیز در فرودگاه دوم دبی به زمین نشسته بود.

مسؤولان فرودگاه دبی در فوریه گذشته نیز به دلیل احتمال وجود فعالیت پهپادها در اطراف فرودگاه پروازها را متوقف کردند.

سال گذشته میلادی ابوظبی گزارش‌ها مبنی بر اینکه گروه انصارالله یمن به فرودگاه پایتخت امارات حمله پهپادی کرده باشند را تکذیب کرد و مدعی شد: فعالیت این فرودگاه هیچ تغییری نکرده است.

اما انصارالله بعد از آن تصاویر ویدیویی از هدف گرفتن فرودگاه ابوظبی با پهپاد را منتشر کرد.

مقامات امارات دارندگان پهپادها را ملزم به ثبت آنها در سازمان هوایپمایی این کشور کرده‌اند و به پرواز درآوردن پهپادهای مجهز به دوربین و نیز به پرواز درآوردن آنها در مناطق مشخص ممنوع است.

انصارالله به تازگی تهدید کرده است، فرودگاه‌ها و بنادر امارات که دومین قدرت ائتلاف متجاوز عربی در جنگ علیه یمن است اهداف جدید ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۱۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان