//
کدخبر: ۲۱۴۹۴۰ //

داعش مسئولیت حمله تروریستی کربلا را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار روز جمعه در کربلا را که یک مینی‌بوس را هدف قرار داد و در نتیجه آن ۱۲ تن جان باختند، برعهده گرفت.

داعش مسئولیت حمله تروریستی کربلا را برعهده گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، گروه تروریستی و افراط‌گرا داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد که عناصر این گروه مینی‌بوس زائران را در ورودی شهر کربلا هدف قرار دادند.

شهر مقدس کربلا، شهری شیعه نشین است که در ۱۰۰ کیلومتری جنوب بغداد واقع شده و گاهی اوقات در معرض انفجارها و حملات گروه‌های افراط گر قرار می‌گیرد اما اوضاع امنیتی طی سال‌های اخیر در این شهر بهبود یافته و حملات در این شهر بسیار کم شده است.

این در حالی است که عناصر باقیمانده از داعش که در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی رسما از عراق بیرون رانده شد، هم‌چنان گاهی به انجام حملات و انفجارها در نقاط مختلف این کشور ادامه می‌دهند و به طور اساسی شیعیان را هدف می‌گیرند.

این انفجار ۱۰ روز پس از حضور صدها هزار شیعه در کربلا به منظور زیارت بارگاه امام حسین (ع) در روز عاشورا رخ داد.

از سوی دیگر، علی الحمدانی، فرمانده حشد شعبی از جزئیات این انفجار که در ورودی شهر کربلای معلی رخ داد، پرده برداشت و اعلام کرد که  عامل حمله روز جمعه در ورودی شهر کربلا پیشتر دو عملیات جنایتکارانه و تروریستی دیگر انجام داده بود.

الحمدانی خاطرنشان کرد: شخص بمب‌گذار پس از جاسازی بمب در خودروی خودش ۴۰۰ متر دورتر از ورودی این شهر (سیطره ۵۴) با کنترل از راه دور آن را منفجر کرد و طی یک عملیات تعقیب و گریز توسط نیروهای امنیتی عراق بازداشت شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۹۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان