//
کدخبر: ۲۱۴۹۲۳ //

پلوسی با اعزام نیروی تازه آمریکایی به خاورمیانه مخالفت کرد

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان امریکا تصمیم تازه دولت واشنگتن برای اعزام نیروی بیشتر به خاورمیانه و تسریع در فروش تسلیحات به عربستان و امارات را تلاشی ظالمانه برای دور زدن کنگره توصیف کرد. پلوسی یکشنبه در

پلوسی با اعزام نیروی تازه آمریکایی به خاورمیانه مخالفت کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

پلوسی یکشنبه در بیانیه‌ای که در تارنمای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفت، نوشت: طرح رئیس جمهور ترامپ برای تسریع در تحویل تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات و همچنین اعزام نیروهای نظامی بیشتر به منطقه تازه‌ترین تلاش ظالمانه دولت ترامپ برای دور زدن اراده دو مجلس کنگره و دو حزب آمریکاست. این اقدامات غیرقابل‌ قبول یک زنگ هشدار است.

وی به دولت آمریکا یادآور شد: مجلس نمایندگان و سنا تابستان امسال قطعنامه‌ای دو حزبی را برای منع فروش سلاح به عربستان و امارات و محکوم کردن تهاجم مداوم سعودی‌ها علیه کشتار زیادی از مردان، زنان و کودکان تصویب کردند.

پلوسی تاکید کرد: آمریکایی‌ها از جنگ خسته شده‌اند و علاقه‌ای به ورود به یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به ویژه از جانب عربستان سعودی را ندارند.  

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بخش دیگری از بیانیه خود گفت: رئیس جمهور ترامپ بار دیگر چشمانش را به روی خشونت‌ های مدوام عربستان علیه یمنی‌های بیگناه و همچنین قتل وحشتناک جمال خاشقچی و نقش آشکار حقوق بشر توسط سعودی‌ها بسته است. آمریکا نباید خشونت و خونریزی بیشتر به راه اندازد.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا عصر جمعه در کنفرانسی خبری اعلام کرد که پنتاگون در پی حملات اخیر به تاسیسات شرکت نفتی «آرامکو» در شرق عربستان نیروهای نظامی بیشتری به خاورمیانه اعزام می‌کند.

«جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در این کنفرانس خبری اظهار داشت که اعزام نیرو به منطقه بر تقویت توانایی‌های دفاعی عربستان سعودی متمرکز خواهد بود که پس از حمله ترکیبی پهپاد و موشکی، بزرگترین تاسیسات تولید نفت آن فلج شده و تولید نیمی از نفت آن به طور روزانه متوقف شده است.

جنبش انصارالله یمن شنبه هفته گذشته در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی عربستان علیه این کشور، پالایشگاه های «بقیق» و «خریص» در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد که در نتیجه ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد و بهای نفت در بازار جهانی افزایش و شاخص بورس عربستان بیش از ۲ درصد کاهش یافت.

آمریکایی‌ها و سعودی‌ها بدون ارائه شواهد و مستندات قابل قبول مدعی شده‌اند که ایران این حمله را انجام داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۹۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان