//
کدخبر: ۲۱۴۵۸۴ //

شهردار نیویورک از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا کنار کشید

شهردار نیویورک کناره‌گیری خود را از رقابت‌ داخلی حزب دموکرات برای تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.

شهردار نیویورک از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا کنار کشید
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری هیل، «بیل دی‌بلاسیو» شهردار نیویورک صبح روز جمعه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی (MSNBC) انصراف خود را از شرکت در رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها برای تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال 2020 اعلام کرد.

دی‌بلاسیو که حدود چهار ماه قبل با راه‌اندازی کارزار انتخاباتی خود رسماً وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی حزب دموکرات شده بود، در مصاحبه با MSNBC اعلام کرد: «فکر می‌کنم همه تلاشم را برای موفقیت در انتخابات انجام داده‌ام، اما باید صراحتاً اعلام کنم که حالا زمان مناسبی برای حضور من نیست.»

در حال حاضر بیش از 20 نامزد دموکرات خود را برای رقابت در انتخابات داخلی این حزب  آماده می‌کنند و امیدوارند که نامزد نهایی حزب خود برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 باشند. البته در این میان سه سیاستمدار جمهوری‌خواه نیز برای رقابت درون‌حزبی با ترامپ اعلام نامزدی کرده‌اند که با توجه به نظرسنجی‌های انجام‌شده طی هفته‌های اخیر به نظر نمی‌رسد که هیچ‌یک از آنها تهدیدی جدی برای رئیس‌جمهور آمریکا باشند.

با این حال، نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از این است که در حال حاضر برخی نامزدهای دموکرات از جمله «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و همچنین «برنی سندرز»، «الیزابت وارن» و «کامالا هریس» که هر سه جزو نمایندگان حزب دموکرات در مجلس سنا هستند، در مقایسه با ترامپ محبوبیت بیشتری در بین رأی‌دهندگان آمریکایی دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۵۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان