//
کدخبر: ۲۱۴۳۸۷ //

چرایی طفره‌ رفتن نظامیان آمریکایی از متهم کردن ایران در عملیات «بقیق»

در حالی که پنج روز از حمله پهپادی نیروهای یمنی به تأسیسات بقیق و خریص می‌‌گذرد، برخی مقامات دولت ترامپ از جمله مایک پمپئو همچنان انگشت اتهام را به سمت ایران گرفته‌اند، در حالی که نظامیان آمریکایی از این کار خودداری کرده‌اند.

 چرایی طفره‌ رفتن نظامیان آمریکایی از متهم کردن ایران در عملیات «بقیق»
به گزارش فرتاک نیوز،

اغلب اعضای دولت آمریکا از شخص ترامپ گرفته تا معاون و وزیر خارجه و تندروهای جمهوری خواه در کنگره و عناصر وابسته به این دولت در اروپا و دیگر نقاط جهان همه و همه درباره مبدأ پرواز پهپادهایی که به تأسیسات بقیق و خریص در شرق عربستان حمله کرده اند، اظهار نظر کرده اند.

برخی از آنها به طور مستقیم ایران و برخی دیگر " متحدان " ایران را در عراق متهم کرده اند. برخی نیز سعی کرده اند قدری منصفانه تر قضاوت کنند و گفته اند فقط می دانند که این پهپادها از یمن نیامده اند. برخی مدعی هستند که این حمله، کار مشترک ایران و عراق بوده است برخی دیگر نیز آن را کار مشترک یمن و عراق دانسته اند. در این بین برخی هم این حمله را کار یمنی ها با مشارکت "همدستانی" در عربستان دانسته اند. این گمانه زنی ها همچنان ادامه دارد و هر ساعت یک نظریه مطرح می شود. بدیهی است که در میان این همه نظریه، یک حقیقت را نمی توان نادیده گرفت و آن این است که همه آنها در مورد اینکه آیا این حمله با پهپاد صورت گرفته یا موشک هدایت شونده یا هر دو با هم اختلاف دارند.

اما نکته جالب توجه در میان همه این نظریه ها و نظریه پردازها به خصوص در آمریکا، - حتی اگر "منابع آگاه" و "مقامات امنیتی" را که روزنامه های آمریکایی برای تأیید نظریه ترامپ و اطرافیانش بدون اشاره به نام و هویت به آنها استناد می کنند، به این فهرست اضافه کنیم – حتی یک نظامی عالی رتبه به خصوص کسانی که در خلیج فارس بوده اند یا در پایگاه های نزدیک به تأسیسات بقیق و خریص خدمت کرده اند، نمی یابیم که ایران را متهم کنند.

نکته جالب توجه دیگر، سکوت فرماندهان نظامی میدانی آمریکا در منطقه در قبال این موضوع است و از آن مشکوک تر سکوت وزارت دفاع آمریکاست که با وجود گذشت چند روز از این انفجارها همچنان سکوت پیشه کرده است. چیزی که بیش از پیش به این شک دامن می زند، اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست؛ وی گفته است باید تا پایان تحقیقات عربستان درباره مبدأ پرواز پهپادها صبر کنیم.

روشن است که سکوت نظامیان آمریکایی بی دلیل نیست؛ آنها سعی می کنند بر حقیقت روشنی که سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن آن را به صدای بلند اعلام کرده است سرپوش گذاشته و به نوعی آن را سانسور کنند.

منبع : العالم

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۳۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان