//
کدخبر: ۲۱۳۴۰۲ //

یونسکو: شمار کودکان محروم از تحصیل در جهان رو به افزایش است

سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) روز یکشنبه در گزارشی، درباره افزایش شمار کودکان و نوجوانان محروم از تحصیل در جهان هشدار داد.

یونسکو: شمار کودکان محروم از تحصیل در جهان رو به افزایش است
به گزارش فرتاک نیوز،

در گزارش یونسکو آمده است: جدیدترین برآوردهای صورت گرفته توسط یونسکو حاکی از آن است که دویست و ۵۸ میلیون کودک و نوجوان در سال ۲۰۱۸ میلادی امکان دسترسی به مدرسه را نداشتند. این رقم حدود یک ششم جمعیت جهان را در این رده سنی شش تا هفده سال شامل می‌شود.

یونسکو هشدار داد: اگر تدابیر و اقدامات فوری در این زمینه به اجرا گذاشته نشود، دوازده میلیون کودک دیگر نیز امسال امکان رفتن به مدرسه را پیدا نخواهند کرد.

در گزارش یونسکو آمده است: اگر اوضاع به همین منوال پیش رود و تدابیری برای بهبود شرایط آموزشی کودکان و نوجوان در جهان اتخاذ نشود، در سال ۲۰۳۰ میلادی ، یک ششم از کودکان جهان بی‌سواد خواهند ماند و تنها شش دهم از کودکان آموزش دوره متوسطه را به پایان خواهند رساند.

این آمار و اطلاعات همچنین شکاف عمیق میان کشورهای ثروتمند و فقیر جهان را نمایان می‌سازد.

این کودکان با توجه به مشاغل بی‌ ثبات و نابرابر در آینده ، فقر را تجربه خواهند کرد. در این میان بزرگترین نگرانی این است که با وجود سیاست‌ های متنوع جهانی ،‌ برخی جوامع همچنان درگیر آمار بالای بی‌سوادی هستند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۴۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان