//
کدخبر: ۲۱۳۰۷۷ //

روسها مانع حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سامانه اس ۳۰۰ شدند

یک منبع روس با اشاره به اینکه روسها مانع چند حمله صهیونیستها به اهدافی در سوریه شده اند از هشدار شدید پوتین به نتانیاهو درجریان دیدار روز پنجشنبه درباره ادامه حملات به لبنان و سوریه خبر داد.

روسها مانع حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سامانه اس ۳۰۰ شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

ایندیپندنت عربی به نقل از یک منبع روسی از اختلافات میان رژیم صهیونیستی و روسیه درباره حملات تل آویو به اهداف ایرانی و دیگر اهداف در سوریه و عراق که همچنان به قوت خود با وجود دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ولادیمیر پوتین در روز پنجشنبه، همچنان پابرجاست، پرده برداشت.

این منبع اعلام کرد که روسیه اخیرا مانع از حملات اسرائیل به مواضع ارتش سوریه شده است و جنگنده های اسرائیلی را تهدید به سرنگونی با جنگنده های روسی یا هدف قرار دادن آنها با اس ۴۰۰ کرده است.

منبع روسی افزود: این دوبار اخیرا رخ داده است. در اواخر آگوست گذشته مسکو مانع از حمله به موضع ارتش سوریه در قاسیون شد و اسرائیل قصد داشت که سکوی موشکی و سامانه اس ۳۰۰ که روسیه به دمشق داده است را هدف قرار دهد. همچنین روسیه مانع از حمله دیگری در حدود یکهفته قبل به موضع سوری در قنیطره سوریه شد که اسرائیل قصد داشت یک مرکز حیاتی در لاذقیه را هدف قرار دهد.

این رسانه در ادامه گزارش داد: این تحولات سبب شد که نتانیاهو به سرعت رهسپار مسکو شود تا پوتین را به ادامه سیاست چشم پوشی از حملات اسرائیل در سوریه قانع کند که رئیس جمهور روسیه به اطلاع نتانیاهو رساند که کشورش اجازه حمله به نیروهای بشار اسد یا سلاحی که روسیه به دمشق داده را نخواهد داد.

منبع روسی به ایندیپندنت عربی اعلام کرد: پوتین همچنین مراتب ناخرسندی خود را از اقدامات اخیر اسرائیل علیه لبنان اعلام کرده است و رو در رو به نتانیاهو گفته است که مسکو به شدت مخالف تعدی به حاکمیت لبنان است. این موضوعی است که اسرائیلی ها قبلا مشابه آنرا از رئیس جمهور روسیه نشنیده بودند. پوتین به نتانیاهو درباره ارتکاب حماقت در آینده به شدت هشدار داده است.

این منبع روس تاکید کرد: چیزی که باعث ایجاد شکاف در روابط روسیه و اسرائیل شده، این مسئله است که پوتین احساس می‌کند شخصی او را در مسئله سوریه و لبنان فریب می‌دهد و این امر برای او پذیرفتنی نیست و نادیده گرفته نمی‌شود. لذا پوتین به نتانیاهو درباره پیامدهای حمله به اهداف مذکور در آینده هشدار داد.

این رسانه آورده است: منابع اسرائیلی که با ایندیپندنت عربی گفتگو کرده اند هم روایت و موضع مشابه آنچه منبع روس اعلام کرده، بیان کرده اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۰۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان