//
کدخبر: ۲۱۲۷۰۰ //

معاون سابق وزارت دفاع افغانستان: طالبان عجله‌ای برای بازگشت به مذاکره با آمریکا ندارد

معاون سابق وزارت دفاع افغانستان گفت، طالبان با آگاهی از تصمیم ترامپ برای کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ عجله‌ای برای از سرگیری مذاکره با آمریکا ندارد.

 معاون سابق وزارت دفاع افغانستان: طالبان عجله‌ای برای بازگشت به مذاکره با آمریکا ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

«عتیق‌الله بریالی» معاون سابق وزارت دفاع افغانستان با اشاره به وعده ترامپ برای کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 گفت که گروه طالبان نیز با درک این موضوع احتمالاً برای بازگشت بر سر میز مذاکره عجله‌ای ندارد.

ماه گذشته رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد تا پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال 2020 میلادی تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

بریالی افزود که با توجه به غیاب نمایندگان دولت و مردم افغانستان بر سر میز مذاکره این گفت‌وگوها نمی‌توانست جز فاجعه نتیجه دیگری برای مردم افغانستان داشته باشد.

این ژنرال افغان ادامه داد که ناکامی مذاکرات آمریکا و طالبان نشان داد که مذاکره درباره سرنوشت افغانستان در کشورهای خارجی و در غیاب مردم افغانستان محکوم به شکست است.

پیش از این نیز روزنامه «نیویورک تایمز» چاپ آمریکا نوشته بود که ممکن است مانند دیگر تغییر مواضع ترامپ این بار نیز تصمیم وی برای لغو گفت‌وگوها با طالبان موقتی باشد و رئیس جمهور آمریکا در آینده خواستار از سرگیری گفت‌وگوها با طالبان شود.

این روزنامه همچنین تصریح کرد که بازگشت طالبان بر سر میز مذاکره دشوار خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۷۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان