//
کدخبر: ۲۱۲۵۰۷ //

تاکید قزاقستان و امارات متحده عربی بر توسعه بیشتر روابط دوجانبه

وزیر امور خارجه قزاقستان در چارچوب سفر خود به امارات با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

تاکید قزاقستان و امارات متحده عربی بر توسعه بیشتر روابط دوجانبه
به گزارش فرتاک نیوز،

«بیبوت آتامقول اف» وزیر امور خارجه قزاقستان در چارچوب سفر خود به امارات متحده عربی با شیخ «منصور بن زید آل نهیان» معاون نخست وزیر و «عبدالله بن زید آل نهیان» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

در این دیدار وزیر خارجه قزاقستان و معاون نخست وزیر امارات به روحیه مشارکت بی نظیر 2 کشور و همچنین سطح بالای تعاملات دوجانبه اشاره و اظهار داشت: در 27 سال برقراری مناسبات دیپلماتیک میان 2 کشور ارتباطات قزاقستان و امارات در حوزه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگ و انسانی به طور پویا رو به توسعه است.

آتامقول‌اف، امارات را یکی از شرکای کلیدی قزاقستان در خاورمیانه عنوان کرد و گفت: ما آماده هستیم تا به طور فعال روی متنوع سازی مناسبات دو جانبه خود با این کشور کار کنیم.

وی با اشاره به مهم ترین روندهای سیاسی داخلی در قزاقستان گفت: این کشور مانند قبل برای گسترش و تقویت روابط دوستانه و با اعتماد با امارات تلاش خواهد کرد.

طرفین همچنین مسائل مربوط به ملاقات و سفرهای آینده در سطوح عالی میان 2 کشور را مورد بررسی قرار دادند.

شیخ منصور بن زید آل نهیان نیز به نوبه خود گفت: روابط کشورش با قزاقستان از ماهیت خاصی برخوردار است و ما نباید در چارچوب روابط فعلی خود محدود شویم، بلکه باید روابط میان 2 کشور را در یک سطح کیفی جدید قرار دهیم، زیرا تمام فرصت‌های لازم برای اجرای این امر را در اختیار داریم.

وی اطمینان داد که امارات علاقه مند به گسترش همکاری‌های سرمایه گذاری با قزاقستان از جمله ساخت تاسیسات زیرساختی در بخش گردشگری است.

در این دیدار تاکید شد که مجتمع چند منظوره «ابوظبی پلازا» در شهر «نورسلطان» نمونه موفقی از همکاری‌های سرمایه گذاری و نمادی از روابط برادرانه بین قزاقستان و امارات می‌باشد.

وزیر امور خارجه قزاقستان در چارچوب سفر خود به امارات با همتای اماراتی خود که همزمان ریاست کمیسیون بین دولتی قزاقی و اماراتی را بر عهده دارد دیدار و گفت‌وگو کرد.

2 طرف طی این دیدار مسائل اصلی دستور کار دوجانبه را هماهنگ و در خصوص مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

طرفین با تاکید به عدم وجود اختلاف نظر در زمینه موضوعات مورد علاقه 2 طرف تمایل متقابل برای توسعه بیشتر همکاری میان وزارتخانه‌های امور خارجه 2 کشور از طریق رایزنی‌های سیاسی تایید کردند.

در این ملاقات بر همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری که ابزار موثر توسعه آن فعالیت کمیسیون بین دولتی 2 کشور عنوان شد، تمرکز شده است.

وزیر خارجه قزاقستان با اشاره به بهبودی فضای سرمایه گذاری در قزاقستان از همتای اماراتی خود برای سرمایه گذاری فعال در اقتصاد این کشور دعوت کرد.

طرفین با بیان اینکه بین سال‌های 2005 تا 2019 میلادی میزان ناخالص سرمایه گذرای مستقیم امارات متحده عربی در قزاقستان 2.1 میلیارد دلار را تشکیل داده اظهار داشتند: این شاخص با پتانسیل موجود 2 کشور مطابقت ندارد.

روسای نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و امارات در این دیدار خاطر نشان کردند که 2 کشور چشم‌انداز خوبی برای توسعه همکاری‌ها در بخش قضایی دارند.

طرفین در پایان این ملاقات در مورد گسترش و تعمیق بیشتر تعاملات متقابل با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود میان 2 کشور توافق کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۵۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان