//
کدخبر: ۲۰۹۷۲۳ //

اتحادیه اروپا: اجرای کانال مالی با ایران زمان بر است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان نشست هلسینکی در فنلاند از زمان بر بودن اجرای کانال مالی با ایران موسوم به اینستکس خبر داد.

اتحادیه اروپا: اجرای کانال مالی با ایران زمان بر است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسپوتنیک،‌ «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان نشست غیر رسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در «هلسینکی»، پایتخت فنلاند اعلام کرد: اولین معاملات اینستکس هنوز به اتمام نرسیده است و زمان بسیار زیادی می‌برد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی از زمان بر بودن اجرای کانال مالی مشترک با ایران موسوم به اینستکس سخن گفته که پیش از این از نهایی شدن این کانال مالی خبر داده بود.

در عین حال موگرینی با تاکید دوباره بر حفظ و اجرای کامل برجام، به تنش‌های اخیر در خلیج فارس نیز اشاره کرد و گفت که اتحادیه اروپا خواستار کاهش تنش‌ها و بازگذاشتن درب های گفتگو است.

موگرینی همچنین موضع رسمی اتحادیه اروپا را بر پایه احترام به نظم و قوانین بین‌المللی و آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز عنوان کرده است.

برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در فنلاند همزمان با بیانیه روز گذشته فدریکا موگرینی بوده است که او در آن بیانیه نیز ضمن تاکید بر حفظ برجام، افزوده بود که این توافق نباید قربانی توافقات دیگری با آمریکا شود.

همچنین نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در آستانه پایان مهلت ایران به کشورهای اروپایی برای انجام تعهدات‌شان در برجام بوده است.

پیشتر ایران اعلام کرده بود در صورت عدم اجرای تعهدات کشورهای اروپایی، بخشی از تعهدات خود در برجام را در سومین مرحله کاهش خواهد داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۷۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان