//
کدخبر: ۲۰۹۶۴۵ //

دیپلمات ارشد آمریکایی: امیدواریم اتحادیه اروپا نیز ونزوئلا را تحریم کند

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا نیز مانند آمریکا اقدام به تحریم دولت قانونی ونزوئلا کند.

دیپلمات ارشد آمریکایی: امیدواریم اتحادیه اروپا نیز ونزوئلا را تحریم کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، «الیوت آبرامز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد دولت متبوعش امیدوار است که اتحادیه اروپا نیز به‌زودی اقدام به تحریم دولت ونزوئلا کند.

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به اینکه کاخ سفید فشارهای خود را بر «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا شدت بخشیده تا وی را مجبور به کناره‌گیری کند، اظهار داشت: «ما امیدواریم که اتحادیه اروپا نیز ظرف ماههای آینده تحریم‌هایی را علیه کاراکاس وضع کند.»

حدود هفت ماه قبل «خوان گوایدو» رئیس مجمع ملی ونزوئلا به تحریک مقامات واشنگتن خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند. از آن زمان آمریکا و برخی متحدانش در آمریکای لاتین که گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند، فشارهای خود بر دولت نیکلاس مادورو را شدت بخشیده‌اند تا وی را مجبور به کناره‌گیری از قدرت و یا برگزاری انتخابات مجدد کنند.

در حالی که مذاکرات بین دولت نیکلاس مادورو و مخالفانش برای کاهش تنش‌های سیاسی در این کشور همچنان در جریان است، آمریکا سعی دارد با اعمال تحریم‌های جدید علیه دولت قانونی ونزوئلا موقعیت گروههای تحت حمایت خود را در مذاکرات بهبود بخشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۶۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان