//
کدخبر: ۲۰۹۵۰۲ //

اعلام آمادگی روسیه برای تضمین توافق آمریکا و طالبان

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که برای تضمین هرگونه توافق بین آمریکا و طالبان آماده است.

اعلام آمادگی روسیه برای تضمین توافق آمریکا و طالبان
به گزارش فرتاک نیوز،

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، این کشور آماده است تا به عنوان کشور ثالث در زمان انعقاد توافق آمریکا و طالبان حضور داشته باشد و یا در اجرای توافق نقش تضمین کننده را ایفا کند.

روسیه در حالی برای تضمین توافق احتمالی بین آمریکا و طالبان اعلام آمادگی کرده که مذاکرات طرفین در دور نهم برای ایجاد یک توافق سیاسی همچنان ادامه دارد و براساس گزارش‌ها طالبان در این توافق خواستار خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان است و در مقابل نیز واشنگتن از این گروه می‌خواهد تا تضمین دهد که از خاک افغانستان علیه آمریکا استفاده نخواهد شد. 

با این حال و در صورتی که «زلمی خلیلزاد» مذاکره کننده ارشد آمریکا برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان با طالبان مشغول مذاکره است دونالد ترامپ مهم‌ترین محور مذاکرات برای طالبان را زیر سوال برده است.

طالبان از ابتدای آغاز مذاکرات در سال گذشته همواره بر مسئله خروج همه نظامیان آمریکایی از افغانستان پافشاری کرده اما اخیراً رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت که حتی در صورت توافق با طالبان نیز می‌خواهد حضور اطلاعاتی قوی را در افغانستان حفظ کند.

ترامپ در حاشیه نشست «گروه 7» نیز به رسانه‌ها گفت که هیچ عجله و یا جدول زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان ندارد.

کارنامه آمریکا نشان می‌دهد که واشنگتن قابل اعتماد نیست زیرا در سال‌های اخیر چندین توافقنامه بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و امنیتی با شماری از کشورهای بزرگ دنیا را نقض کرده است که خروج یکجانبه از «برجام» و «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد» با روسیه و چین را به عنوان نمونه یاد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۵۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان