//
کدخبر: ۲۰۸۲۲۱ //

مقاله جنجالی نویسنده سعودی در یک رسانه اسرائیلی

یک نویسنده سعودی در مقاله‌ای در رسانه رژیم صهیونیستی نوشته است که پادشاه اردن در مقابل تلاش‌های ریاض برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو مانع‌تراشی می‌کند.

مقاله جنجالی نویسنده سعودی در یک رسانه اسرائیلی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رای الیوم، بر کسی پوشیده نیست که اکثریت قریب به اتفاق نویسندگان، روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه در عربستان سعودی برای تبلیغ سیاست ولیعهد این کشور به‌ویژه در خصوص حل و فصل قضیه فلسطین داوطلب می‌شوند ولی این اقدام خودجوش طی هفته جاری از خط قرمز دیگری در روند عادی‌سازی عبور کرد؛ چرا که «عبدالحمید الغبین» روزنامه‌نگار سعودی مقاله‌ای در روزنامه «اسرائیل امروز»، که بسیار نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و در واقع سخنگوی رسمی او محسوب می‌شود، منتشر کرد. ناشر و مالک این روزنامه عبری‌زبان «شلدون ادلسون» میلیادر مشهور یهودی- آمریکایی و از دوستان شخصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکاست. ادلسون بارها در مناسبت‌های مختلف مدعی شده است که چیزی به اسم «ملت فلسطین» وجود ندارد. او همچنین میلیاردها دلار به منظور پیشبرد سیاست شهرک‌سازی در منطقه اشغالی کرانه باختری جمع‌آوری کرده است.

این نویسنده سعودی در مقاله‌اش در روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی، به اردن تاخته و گفته است که این کشور در مسیر تلاش‌های ریاض برای بهبود روابط با اسرائیل سنگ‌اندازی می‌کند. این روزنامه‌نگار و نویسنده سعودی انتقادهای تندی را علیه اردن و «عبدالله دوم» پادشاه این کشور به دلیل موضع امان درخصوص عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل مطرح کرده و به دیدگاه محمد بن‌سلمان درباره قضیه فلسطین پرداخته است.

الغبین در مقاله‌اش تحت عنوان «چشم‌انداز جدید سعودی برای صلح»، از دیدگاه محمد بن‌سلمان درباره حل و فصل «معضل فلسطین» سخن گفته و نوشته است: عربستان سعودی برای برقراری روابط خوب با اسرائیل و ملت یهودی و نیز دستیابی به صلحی عادلانه، پایدار و شکوفا در منطقه خاورمیانه تلاش می‌کند. وی در عین حال افزود که برخی این روند را عادی‌سازی می‌نامند ولی من آن را «غریزه صلح‌آمیز» می‌نامم.

این نویسنده سعودی در مقاله‌اش مدعی شد، عربستان سعودی از نظر مالی، سیاسی و نظامی قدرتمند است و دومین نیروی هوایی بزرگ در منطقه خاورمیانه را دارد و همچنین در حوزه موشک‌های دوربرد برتری دارد و معتقد است که اسرائیل شریکی برای آینده منطقه ما است. وی در عین حال افزود که ایران دشمن مشترک اسرائیل و عربستان سعودی محسوب می‌شود.

این نویسنده سعودی در ادامه نوشت در سایه اختلافات اصلی در خصوص قضیه فلسطین و حق‌شان در تعیین سرنوشت‌شان، تلاش‌های سعودی برای دستیابی به صلح آسان نیست ولی ضرورت دارد که فلسطینیان در چارچوب عملیات صلح، به کشوری مستقل دست یابند.

این نویسنده سعودی اردن را به باد انتقاد گرفته و گفته است که دولت این کشور در برابر تلاش‌های ریاض در بهبود روابط با اسرائیل سنگ‌اندازی می‌کند، «محمود عباس»(ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز چنین رویه‌ای را دنبال و به عربستان و پادشاه آن توهین می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۲۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان