//
کدخبر: ۲۰۸۰۳۸ //

ظریف با وزیر خارجه نروژ دیدار و گفت‌وگو کرد

وزیر خارجه ایران با همتای نروژی خود در اسلو دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه‌ای صحبت کرد.

ظریف با وزیر خارجه نروژ دیدار و گفت‌وگو کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های خود در پایتخت نروژ، ظهر امروز (پنجشنبه) با خانم «اینه اریکسون سوریده» وزیر امور خارجه نروژ دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی بحث و  تبادل نظر کرد.

وی همچنین در ضیافت ناهار همتای نروژی خود شرکت کرد. جزئیات بیشتری از محتوای گفت‌وگوهای این دو هنوز منتشر نشده است.

ظریف پیش از این نیز با «ارنا سولبرگ» نخست وزیر، «هوئیت فلدت» رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ دیدار کرده بود. او همچنین در موسسه امور بین الملل نروژ (نوپی NUPI) حضور یافت و سخنرانی کرد.

فیلدت در دیدار با ظریف ضمن درخواست از ایران برای توقف کاهش تعهدات برجامی گفت: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم از اقدامات و اظهاراتی که باعث افزایش تنش می‌شود خودداری کنند. نروژ متحد نزدیک آمریکاست ولی قویاً از برجام حمایت می کند. از ایران می‌خواهیم به تعهداتش در برجام برگردد».

وزیر خارجه ایران شب گذشته پس از ورود به اسلو مستقیم از فرودگاه به اقامتگاه سفیر ایران رفت و در جمع ایرانیان مقیم نروژ سخنرانی (+) کرد و به سوالاتشان پاسخ داد. (بیشتر بخوانید)

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران که پیش از این به فنلاند و سوئد سفر کرده بود قرار است در ادامه و در مقصد پایانی سفر به فرانسه برود تا با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور و «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود ملاقات کند.

13980531000556_Test_NewPhotoFree.jpg

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۰۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان