//
کدخبر: ۲۰۷۲۶۱ //

تحلیلگر کویتی: صدام، مزدور صهیونیست‌ها بود

یک تحلیلگر کویتی در ایام سالروز اشغال کشورش به دست دیکتاتور معدوم عراق، نوشت، «صدام مزدور صهیونیست‌ها بود».

تحلیلگر کویتی: صدام، مزدور صهیونیست‌ها بود
به گزارش فرتاک نیوز،

«عبدالمحسن محمد الحسینی» تحلیلگر سیاسی کویتی، در یادداشتی، صدام دیکتاتور معدوم عراق را «مزدور صهیونیست‌ها» توصیف کرد.

عبدالمحسن در روزنامه الانباء کویت، در یادداشتی با عنوان «صدام، که به کویت حمله کرد»، نوشت «اگر اقداماتی که صدام علیه امت عربی و اسلامی کرد، با دلیل قاطع روشن می‌شود که صدام، مزدوری صهیونیست بود».

عبدالمحسن الحسینی

این تحلیلگر کویتی در ایام سالروز اشغال کشورش به دست رژیم بعث و صدام در دوم آگوست 1990 (11 مردادماه 1369) توضیح داد: صدام، ابتدا مردان عراق و علمای سنی و شیعه را کشت سپس با همه اقشار عراق جنگید و بعد از آنکه عراق را ویران کرد، شعار جهاد برای آزادسازی قدس و فلسطین سر داد و ارتش آزادی‌بخش قدس تأسیس کرد اما این ارتش یک قدم هم سمت اسرائیل برنداشت تا قدس و فلسطین را آزاد کند بلکه ارتشش را فرمان داد تا به ایران، کشوری مسلمان، حمله کند.

عبدالمحسن افزود: این جنگ، هشت سال طول کشید بی‌آنکه کوچک‌ترین پیروزی بر ایران کسب کند... سپس عقب‌نشینی کرد و پیامی برای آقای [اکبر هاشمی] رفسنجانی فرستاد تا برای آزادسازی مکه و مدینه دستش را در دست او گذارد و همچنین شیوخ کویت را هم اخراج کرد... ایرانی‌ها فریب او را نخوردند، آخر چگونه به صدام اعتماد شود که هشت سال علیه ایران جنگید. جنگ عراق با ایران تمام شد تا اینکه صدام به جای آنکه ارتشش را از ایران به عراق ببرد... به سوی کویت گسیل کرد تا آن را برای هفت ماه با این بهانه که شاخه باید به تنه [درخت اصلی] بازگردد و خارجی‌های کویت اخراج شوند، اشغال کرد و این دروغ را خیلی از عرب‌ها باور کردند و در چند کشور عربی از جمله در الجزایر با رهبری محفوظ نحناح رهبر اخوان المسلمین و در تونس به رهبری راشد الغنوشی و در مصر با حمایت اخوان المسلمین با بهانه رد دخالت آمریکا و ارتش‌هایی که در عملیات آزادسازی کویت حاضر بودند، تظاهراتی در حمایت از صدام بر پا شد. همچنین در اردن و چند شهر فلسطینی نیز تصاویر صدام را به عنوان آزادکننده قدس در دست گرفتند و این افراد ساده‌لوح دروغ صدام درباره آزادسازی قدس را باور کردند.

عبدالمحسن در پایان با بیان اینکه «صدام هیچ کاری به نفع امت اسلامی بلکه حتی به نفع ملت عراق نکرد و به جای آن فقط با مسلمانان جنگید بدون آنکه یک قدم برای آزادسازی قدس یا فلسطین بردارد»، نوشت: «اگر تاریخ را خوب مرور کنیم، خواهیم دید تمام ادله‌ای که ثابت می‌کند، صدام مزدوری صهیونیست بود که صرفا طرح‌های صهیونیستی را برای اختلاف‌افکنی و از بین بردن همبستگی عربی و اسلامی اجرا کرد... حال با این همه ادله، هنوز برخی در میان عرب‌ها هستند که در تظاهرات‌هایی عکس صدام را می‌گیرند او را رهبر امت عربی و منجی قدس می‌دانند حال آنکه سی سال در قدرت بود و یک قدم برای فلسطین برنداشت».

تحلیلگر کویتی خطاب به کسانی که از صدام هواداری می‌کنند نوشت، «ساده‌لوحی بس است او با جنگ‌هایش علیه مسلمانان و عرب‌ها، مزدوری خود برای اسرائیل را نشان داد».

صدام در دوم آگوست 1990 (1369) به کویت حمله کرد و طی دو روز کل کویت را تصرف کرد و دولتی به ریاست سرهنگ علاء حسین تشکیل داد و یک هفته بعد در تاریخ نُهم آگوست کویت را به عراق ملحق کرد. اشغال کویت هفت ماه طول کشید تا آنکه در 26  فوریه 1991 در عملیات موسوم به «جنگ دوم خلیج فارس» آزاد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۲۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان