//
کدخبر: ۲۰۶۶۸۵ //

در تماسی تلفنی؛ وزیر خارجه پاکستان با لاوروف رایزنی کرد

وزیر خارجه پاکستان در تماسی تلفنی با لاوروف درباره اوضاع کشمیر رایزنی کرد.

در تماسی تلفنی؛ وزیر خارجه پاکستان با لاوروف رایزنی کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از دنیا نیوز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان امروز چهارشنبه در تماسی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره آخرین تحولات مرتبط با کشمیر با وی به گفتگو پرداخت.

وزارت خارجه پاکستان در این خصوص با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شاه محمود قریشی در این رایزنی تلفنی گفت که اقدام هند علیه جامو و کشمیر بر خلاف قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه پاکستان، قریشی در رایزنی مذکور با لاورف در خصوص مشکلاتی که مردم این منطقه با آن مواجه هستند نیز ابراز نگرانی کرده است.

گفتنی است، اقدام دهلی در لغو خودمختاری کشمیر تحت کنترل هند، تنش های زیادی را در منطقه به وجود آورده است. 

در همین رابطه « اسد ماجد خان» سفیر پاکستان در آمریکا اظهار داشت که ممکن است نظامیان پاکستانی از مرز افغانستان به کشمیر اعزام شوند.

این وضعیت درحالی است که پاکستان از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرده تا درباره تصمیم هند مبنی بر لغو اختیارات ویژه جامو و کشمیر تشکیل جلسه دهد.

کشمیر پس از استقلال هند و پاکستان در سال ۱۹۴۷ میلادی، میان این دو کشور تقسیم شد، ولی هر دو مدعی حاکمیت بر کل این منطقه هستند.

رهبران محلی در جامو و کشمیر هشدار داده‌اند که لغو اختیارات ویژه این ایالت به عنوان تعرضی به مردم کشمیر تلقی خواهد شد. طی ۳۰ سال گذشته در جریان اعتراضات علیه حاکمیت هند بر این ناحیه بیش از ۵۰ هزار نفر کشته شده اند.

ناحیه کشمیر عامل اصلی دو مورد از سه جنگی بوده که تاکنون بین هند و پاکستان که هر دو قدرت هسته‌ای هستند، روی داده است.

هند وضعیت خودمختاری در کشمیر را لغو کرده و براساس تصمیم دولت هند، ایالت جامو و کشمیر دیگر حق تصویب قوانین داخلی خود را ندارد و غیر کشمیری‌ها می‌توانند در این ایالت زمین و مستغلات بخرند. با اعلام لغو این امتیازات، خطوط تلفن ، اینترنت و شبکه های تلویزیونی در ایالت جامو و کشمیر قطع شده است و دولت هند محدودیت‌هایی برای رفت و آمد و تجمعات اعمال کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۶۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان